تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 14
قرار است طرح الون ماسک، مالک میلیارد تسلا برای یک قطار هایپرلوپ با سرعت 800 مایل بر ساعت (نزدیک به 1290 کیلومتر بر ساعت) در اروپا اجرایی شود.


آی تابناک- حامد کشاورز: قرار است طرح الون ماسک، مالک میلیارد تسلا برای یک قطار هایپرلوپ با سرعت 800 مایل بر ساعت (نزدیک به 1290 کیلومتر بر ساعت) در اروپا اجرایی شود.

بنا بر این طرح شهرهای براتیسلاوا، وین و بوداپست به یکدیگر متصل خواهند و دولت اسلواکی نیز موافقت خود را با آن اعلام کرده است. این قطار می تواند مسافران را در فاصله 35 مایلی بین شهرهای وین و براتیسلاوا تنها در زمان 8 منتقل کند. سفر 100 مایلی براتیسلاوا به بوداپست در مدت 10 دقیقه طی خواهد شد و مسافت 150 مایلی وین تا بوداپست را که باید دو ساعت و سی دقیقه پشت فرمان گذراند می توان تنها در 20 دقیقه طی کرد.

شرکت هایپرلوپ ترنسپورتیشن تکنالوجیز که پیشنهاد دهنده این طرح است، ساخت یک مسیر آزمایشی در کالیفرنیا را نیز در برنامه دارد.

هایپرلوپ چیست؟

الون ماسک مفهوم هایپرلوپ را به عنوان جایگزینی ارزان قیمت برای راه آهن و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در سال 2013 معرفی کرد. ماسک مدعی است که یک ریل هایپرلوپ بین شهرهای لوس آنجلس و سن فرانسیسکو نزدیک به 6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که یک دهم هزینه پیشنهادی برای قطار پرسرعت است، ضمن اینکه زمان لازم برای رفت و آمد را تا 30 دقیقه کاهش می دهد.

در این سیستم، محفظه ای کپسول مانند واحدی وظیفه انتقال مسافران از طریق یک خط لوله استیل را دارد که با مکش هوا و ایجاد خلا باعث حرکت کپسول می شود. کپسول ها نیز با ایجاد حالتی آهنربایی بالاتر از ریل قرار خواهند گرفت که این وضعیت باعث می شود بتوانند با سرعت 760 مایل بر ساعت حرکت کنند. بر اساس این طرح، هر بلیت یک کپسول شش نفره حدود 20 دلار (70 هزار تومان) هزینه خواهد داشت.


هایپرلوپ تا کنون تنها به عنوان یک مدل مفهومی مطرح بوده است و قرار است با پایان ساخت مسیر آن در کالیفرنیا و لاس وگاس، نمونه واقعی آن تا پایان سال جاری میلادی آزمایش شود.

منبع: تلگراف

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار