کد خبر: ۳۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که بسته‌های فناوری نوپدید 5G خدمات درمانی را متحول می‌کند، گفت: برنامه‌ این سیستم متضمن ارائه‌ راه‌حل‌های فناورانه‌ جدید خصوصا در دوران بحران اپیدمی کروناست.
به گزارش آی تابناک : دکتر علیرضا زالی در جلسه مشترک نمایندگان  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با مسوولان دانشگاه در حوزه های پژوهشی و فناوری برگزار شد، استفاده از ظرفیت زیرساختهای پژوهشی برای ارتقای سلامت را خواستار شد.

وی زمینه ایجاد مرکز رشد مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های رونمایی از محصولات فناورانه و بیمارستان هوشمند با استفاده از بسته‌های پیشرفته  5G را یکی دیگر از دستاوردهای تعامل دانشگاه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ذکر کرد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران مشاوره‌ آنلاین با پزشک و کاهش ملاقات با پزشک تا حدود یک‌سوم را یکی دیگر از مزیتهای این سیستم دانست.

 وی خاطرنشان کرد: این برنامه تمرکز را از درمان به‌سمت پیشگیری هدایت خواهد کرد و باعث می‌شود بیماری‌ها زودتر شناسایی شوند، قبل از اینکه نیازهای بیماران اضطراری شود.

گسترش فضاهای مشترک بین رشته‌ای یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی برضرورت توجه به آن اشاره کرد و افزود: توسعه فضاهای درمانی با داشتن اتصال پایدار 5G و دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، اعم از دستگاه‌های کنترل سلامت  در مناطق محروم و آسیب پذیر استفاده بیشتری دارد و صرفا یک تجهیز فانتزی و مربوط به جوامع توسعه یافته نیست.

وی در بخش دیگری با اشاره به این که اورژانسها و امدادگران نیز با فناوری 5G شرایط متفاوت‌تری را تجربه می‌کنند، تاکیدکرد: بسیاری از درمان‌ها از طریق تله ویزیت قابل دسترس است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ثبت پرونده‌های الکترونیک با حفظ محرمانگی و اصول پیوست‌های قانونی و اخلاقی را یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، جلسه مشترک نمایندگان  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکترعلی حائری مشاور رئیس دانشگاه، دکترسیدمحسن مروجی مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، دکتر مقیمی مدیر امور فناوری و جمعی از مسوولان حوزه فناوری برگزار شد و مواردی نظیر تقویت زیرساختها، ضرورت برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت مشترک، تعامل و همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیتهای فناورانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار