کد خبر: ۳۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
وبسایت Speedtest هر ماه آماری از کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان ارائه می‌کند و کشورها را به ترتیب سرعت اینترنتشان لیست می‌کند. این آمار که شامل اینترنت موبایل و ثابت می‌شود، یک دید کلی از وضعیت اینترنت در سراسر جهان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : وبسایت Speedtest هر ماه آماری از کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان ارائه می‌کند و کشورها را به ترتیب سرعت اینترنتشان لیست می‌کند. این آمار که شامل اینترنت موبایل و ثابت می‌شود، یک دید کلی از وضعیت اینترنت در سراسر جهان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ماه ژوئن سال 2020، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان 34.64 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 11.01 مگابیت بر ثانیه بوده است. میزان تأخیر ( Latency) نیز 40 میلی ثانیه اعلام شده است. این در حالیست که میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان 78.26 مگابیت بر ثانیه، آپلود آن 42.06 مگابیت بر ثانیه و تأخیر آن 23 میلی ثانیه عنوان شده است.  

میانگین سرعت اینترنت در جهان

پرسرعت ترین اینترنت جهان

کره جنوبی با سرعت دانلود 110.10 مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را در جهان دارد. پس از آن کشورهای امارات متحده عربی، چین، قطر، کانادا، هلند، نروژ، استرالیا، بلغارستان و عربستان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت ثابت پهن باند، سنگاپور با میانگین سرعت دانلود 208.16 مگابیت برثانیه در رتبه اول قرار دارد. پس از آن کشورهای هنگ کنگ، تایلند، سوئیس، رومانی، اندروا، کره جنوبی، لیختن اشتاین، موناکو و مراکش رتبه‌های بعد را به خود اختصاص داده‌اند.

کندترین اینترنت جهان

از میان 138 کشور بررسی شده در اینترنت موبایل، افغانستان با میانگین سرعت دانلود 5.52 مگابیت برثانیه کندترین اینترنت موبایل را دارد. پس از آن به ترتیب کشورهای فلسطین، ونزوئلا، سودان، بنگلادش، سومالی، الجزیره و عراق در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت ثابت و از میان 174 کشور، ونزوئلا با سرعت دانلود 3.50 مگابیت بر ثانیه آرام‎ترین اینترنت را دارد و کشورهای ترکمنستان، الجزیره، یمن، کوبا، سودان، کنگو، موریتانی و افغانستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جایگاه ایران در جدول سرعت اینترنت ماه ژوئن

در بخش اینترنت موبایل، ایران با میانگین سرعت دانلود 29.87 مگابیت بر ثانیه پس از آذربایجان و اروگوئه در جایگاه 66 جهان قرار گرفته است. در بخش اینترنت ثابت هم کشور عزیزمان با میانگین سرعت دانلود 15.61 مگابیت بر ثانیه در جایگاه 133 قرار دارد.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار