کد خبر: ۳۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
اپل سالهاست ادعا می کند محصولات تولیدی اش از تمام رقبا امن تر هستند اما همه می دانیم که این امنیت نتیجه محدودسازی دسترسی به نرم افزارش بوده است.
به گزارش آی تابناک : اپل سالهاست ادعا می کند محصولات تولیدی اش از تمام رقبا امن تر هستند اما همه می دانیم که این امنیت نتیجه محدودسازی دسترسی به نرم افزارش بوده است. حالا اما این شرکت برای ورود به مسیری تازه اعلام آمادگی کرده است و قصد دارد آیفون هایی با اهداف تحقیقاتی بسازد و در اختیار کارشناسان حوزه امنیت قرار دهد تا آنها «واقعا» بتوانند آسیب پذیری های امنیتی آیفون را کشف کنند.

گوشی های SRD با هدف استفاده در شرایط و تنظیمات کنترل شده ساخته می شوند و دسترسی های بی سابقه ای دارند که در آیفون های معمولی دیده نمی شود؛ برای مثال دسترسی کامل به روت یا امکان اجرای فرامین سفارشی. اپل در بیانیه خود اعلام کرده که این گوشی ها برای استفاده شخصی نیستند و باید تماما در محل کار محققان امنیتی نگهداری شوند. به بیان دیگر این آیفون ها ابدا برای استفاده یا حمل در دنیای واقعی طراحی نشده اند.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که اگر محققان امنیتی رخنه یا آسیب پذیری مشخصی را درون SRD پیدا کنند باید آن را به اپل یا یک شرکت ثالث معتبر گزارش دهند (در صورتی که آسیب پذیری مربوط به کدهای محصول شرکت ثالث باشد). در ادامه اپل تلاش خواهد کرد تا مشکل را رفع نماید و تاریخی را برای انتشار جزئیات آن آسیب پذیری مشخص میکند.

تا آن زمان محققان اجازه انتشار یافته های خود و اشتراک گذاری آن با دیگران را نخواهند داشت. وبسایت تک کرانچ همچنین گزارش داده است که مشارکت کنندگان در این برنامه به اسناد جامع مورد استفاده مهندسان اپل و همچنین فوروم اختصاصی آنها دسترسی خواهند داشت.

تعداد این گوشی های محدود خواهد بود و محققان باید برای حضور در این برنامه از قبل ثبت نام نمایند. آنها همچنین باید در برنامه توسعه دهندگان اپل (Apple Developer Program) حساب شخصی داشته باشند؛ این حساب ها در واقع سوابقی از یافته های امنیتی قبلی فرد را نشان می دهد. و در نهایت پیش نیاز آخر، سکونت فرد در یکی از مناطق یا کشورهای مورد تایید اپل است.

برنامه SRD همزمان با برنامه باگ باونتی اپل اجرا می شود و مشارکت کنندگان میتوانند گزارشات خود از باگ های امنیتی را به اپل ارائه کنند و تا یک میلیون دلار جایزه بگیرند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار