کد خبر: ۳۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
مایکروسافت ابتدا قصد دارد ویندوز 10X را به عنوان نسخه‌ای بهبود یافته و مقداری پیشرفته‌تر از Windows 10 استاندارد در اواخر سال 2020 منتشر کند. اما مسائل مختلفی از جمله همه‌گیری بیماری کرونا باعث شد ردموندی‌ها مجبور شوند تغییرات عمده‌ای را در برنامه‌ریزی خود انجام دهند.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت ابتدا قصد دارد ویندوز 10X را به عنوان نسخه‌ای بهبود یافته و مقداری پیشرفته‌تر از Windows 10 استاندارد در اواخر سال 2020 منتشر کند. اما مسائل مختلفی از جمله همه‌گیری بیماری کرونا باعث شد ردموندی‌ها مجبور شوند تغییرات عمده‌ای را در برنامه‌ریزی خود انجام دهند. بدین ترتیب عرضه نسل اول دستگاه‌های دو نمایشگر مجهز به ویندوز 10X در بهترین حالت در سال 2021 روانه بازار خواهند شد. همچنین غول نرم افزاری جهان قصد دارد تعداد آپدیت های اصلی ویندوز 10 را که در یک سال منتشر می‌شود کاهش دهد و در عوض تمرکز بیشتری بر روی ویندوز 10X بگذارد.

طبق گزارشی تازه منتشر شده، کمپانی مایکروسافت در نظر دارد در آینده فقط یک بروزرسانی بزرگ را برای ویندوز 10 منتشر کند و تمرکز خود را بر روی توسعه ویندوز 10X معطوف کند. در گزارشی که ZDNet منتشر کرده آمده است که مایکروسافت از آغاز سال 2021 احتمالا به جای دو آپدیت بزرگ، فقط یک آپدیت اصلی را برای ویندوز 10 منتشر کند. بدین ترتیب کمپانی مهندسین بیشتری را بر روی پروژه Windows 10X قرار خواهد داد و سرعت توسعه این سیستم عامل را افزایش خواهد داد. ضمن اینکه به تازگی شنیده‌ایم مایکروسافت قصد دارد Windows 10X را علاوه بر دستگاه‌های دو نمایشگره، برای دستگاه‌های مجهز به یک نمایشگر نیز منتشر کند.

کاهش آپدیت های اصلی ویندوز 10 برای تمرکز بر Windows 10X

اگر ادعای ZDNet صحت داشته باشد، می‎توانیم پیش بینی کنیم که ردموندی‌ها اولین نسخه Windows 10X را در فصل بهار و نیمه نخست سال میلادی آینده منتشر خواهند کرد و در ادامه، آپدیت اصلی جدید ویندوز 10 نیز در فصل بهار و نیمه دوم سال 2021 منتشر خواهد شد. از آنجایی که مایکروسافت در حال حاضر نسخه نهایی آپدیت اصلی ویندوز برای نیمه دوم سال را آماده سازی کرده، طبیعتا هر گونه تغییری در این امر در سال میلادی آینده اتفاق خواهد افتاد.

خالی از لطف نیست به این نکته اشاره کنیم که مایکروسافت عرضه بیلدهای اینسایدر برای برخی از نسخه‌های ویندوز 10 را متوقف کرده است. این بدین معناست که بیلدهای جدید که در کانال توسعه دهندگان آزمایش خواهند شد در نیم سال 2021 منتشر خواهند شد. این اتفاق می تواند نشانه دیگری مبنی بر این باشد که کمپانی قصد دارد در استراتژی عرضه دو بروزرسانی اصلی برای این سیستم عامل تغییراتی ایجاد کند. باید دید در صورت رخ دادن این اتفاق مایکروسافت چگونه بروزرسانی‌های ویندوز 10 را مدیریت خواهد کرد. هم اکنون نیز این سیستم عامل با دریافت دو آپدیت اصلی در سال مشکلات متعددی دارد و باید با کاهش تمرکز مایکروسافت بر این نسخه، کیفیت نسخه‌های آتی ویندوز 10 به چه شکل خواهد شد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار