کد خبر: ۳۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه ژوئن سال جاری میلادی، ۲۹.۸۷ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را با یک پله صعود در مقایسه با ماه می سال ۲۰۲۰، به ۶۶ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.
به گزارش آی تابناک : طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. درماه ژانویه سال 2020، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در

تمامی کشورها، ۳۱.۹۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابیت‌برثانیه بود. متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند ثابت نیز در تمامی کشورها، ۷۴.۲۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه اعلام شد.

در حال حاضر و طبق آخرین آمار منتشرشده تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۴.۶۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۰۱ مگابیت‌برثانیه است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۷۸.۲۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۲.۰۶ مگابیت‌برثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه ژوئن ۲۰۲۰، به ترتیب به کره جنوبی (۱۱۰.۱۰ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۱۰۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۰۳.۶۷ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۸۳.۸۳ مگابیت‌برثانیه) و کانادا (۷۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۰۸.۱۶ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۹۲.۰۹ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۱.۳۶ مگابیت‌برثانیه)، سوییس (۱۶۴.۳۲ مگابیت‌برثانیه) و رومانی (۱۶۳.۵۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اینترنت پهن‌باند ثابت نیز ایران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابیت‌برثانیه، جایگاه ۱۲۲ جهانی را کسب کرده بود.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۹.۸۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۸۵ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۶۶ از میان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقایسه با رتبه ۷۰ در ژانویه سال جاری میلادی، حاکی از صعود چهار رتبه‌ای است.

همچنین نسبت به ماه می سال جاری که ایران در رتبه ۶۷ قرار داشت، صعودی یک رتبه‌ای را تجربه کرده است. طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اروگوئه،‌ آذربایجان و مکزیک کندتر و از فیجی، باهاماس و مالدیو سریع‌تر است.

در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۵.۶۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۸.۷۶ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۳ از میان ۱۷۴ کشور رسانده و در مقایسه با ژانویه سال جاری میلادی که اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، سقوطی ۱۱ پله‌ای را تجربه کرده است. این در حالی است که در ماه می، اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۹ قرار داشت و در مقایسه با ماه گذشته، با چهار رتبه سقوط مواجه شده است. طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از لیبریا  و هندوراس کندتر و از صحرای غربی و سومالی سریع‌تر است.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار