کد خبر: ۳۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
بالاخره روزی که بسیاری از گیمرهای موبایل به دنبال آن بودند فرا رسید و شرکت ایسوس سومین نسل از گوشی‌های گیمینگ خود را به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی را باید سرآمد همه فناوری‌ها در حوزه ساخت اسمارت‌فون دانست که با خلاقانه‌ترین راهکارها سعی در رفع تمامی گلوگاه‌های موجود، برای ارائه بیشترین توان در حین گیمینگ موبایل دارد.
به گزارش آی تابناک : بالاخره روزی که بسیاری از گیمرهای موبایل به دنبال آن بودند فرا رسید و شرکت ایسوس سومین نسل از گوشی‌های گیمینگ خود را به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی را باید سرآمد همه فناوری‌ها در حوزه ساخت اسمارت‌فون دانست که با خلاقانه‌ترین راهکارها سعی در رفع تمامی گلوگاه‌های موجود، برای ارائه بیشترین توان در حین گیمینگ موبایل دارد.

ایسوس از دو سال پیش که وارد حوزه گیمینگ موبایل شده تا به امروز فناوری‌های جذابی را وارد این وادی کرده و سومین محصول آن نیز هر آنچه برای عالی‌تر شدن یک گیمینگ موبایل مورد نیاز باشد به همراه دارد.

همه‌چیز قابل کنترل است
نکته بسیار مهمی که قبل از هر توضیحی در مورد راگ فون 3 باید به آن اشاره کنیم این است که در این گوشی شما قابلیت کنترل هر عاملی که بخواهید دارید؛ از سرعت کلاک هسته‌های پردازنده گرفته تا پارامترهای مربوط به نمایشگر و صوت گوشی و حتی قدرتی که شبکه‌های بی‌سیم دستگاه شما داشته باشد را می‌توانید در کنار سرعت شارژ دستگاه کنترل کنید.

rog3-3.jpg

سخت‌افزار بی‌نظیر و به شدت سریع
راگ فون 3 اولین گوشی اندرویدی با تراشه پردازشی Snapdragon 865+ است. البته ایسوس یک نسخه ویژه با نام دقیق ROG Phone 3 Strix Edition را نیز تولید کرده و آن را با نسخه تراشه SD865 روانه بازار خواهد کرد ولی طبیعتاً نسخه پایه گوشی ویژگی‌های بیشتری با SD865+ خواهد داشت.

فرکانس هسته‌های پرقدرت تراشه SD865+ در این گوشی در نهایت سرعت به 3.09 گیگاهرتز می‌رسد و علاوه بر آن برای پردازنده گرافیکی دستگاه نیز شاهد افزایش 10 درصدی توان گرافیکی نسبت به SD865 هستیم.

rog3-9.jpg

این گوشی توانایی پشتیبانی از ارتباط Wi-Fi 6E را داشته و می‌تواند در باند 6 گیگاهرتزی کار کند و برای شما پهنای باند بیشتر و تأخیر کمتری را ایجاد کند که در این حالت و طبق اعلام ایسوس به زیر 3 میلی ثانیه می‌رسد.

نسخه پایه این گوشی دارای 12 گیگابایت حافظه RAM است ولی اگر بخواهید می‌توانید نسخه با 16 گیگابایت رم را نیز سفارش دهید. انتخاب‌های حافظه دستگاه نیز بین 128 و 512 گیگابایت تعین شده‌اند. برای مقایسه در این حالت باید بدانید که نسخه Strix این گوشی با انتخاب حافظه رم 8 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود که در این حالت نیز دو انتخاب حافظه ذخیره‌سازی 128 و 512 گیگابایت موجود هستند. ایسوس هر دو گوشی را با حافظه‌هیا نوع UFS 3.1 و حافظه‌های رم LPDDR5 تولید می‌کند ولی ممکن است در برخی مناطق دنیا کمی اختلاف در این خصوص وجود داشته باشد.

سیستم‌خنک‌سازی فعال
ایسوس نام سیستم خنک‌سازی مورد استفاده خود در این گوشی را AeroActive Cooler 3 گذاشته و آن را به صورت یک ابزار جانبی که به پشت گوشی متصل می‌شود در بسته بندی دستگاه عرضه خواهد کرد. برای عملکرد این اضافات، یک دریچه هوا در بدنه گوشی قرارد اده شده که به این فن فعال اجازه می‌دهد گردش هوا داخل بدنه گوشی را میسر خواهد کرد و می‌تواند به سرعت و با توان بسیار زیادی موجب کاهش دمای محیط داخلی دستگاه شود.

rog3-4.jpg

در نظر داشته باشید که وجود این دریچه روی بدنه دستگاه به معنای آن است که این گوشی ضد آب نیست و باید در نظر داشته باشید که فن فعال داخل بدنه گوشی وجود ندارد ولی با این حال می‌تواند اثرگذاری زیادی حتی بدون استفاده از ابزار جانبی AeroActive Cooler 3 داشته باشد.

نمایشگری در حد مانیتورهای گیمینگ
ایسوس در این گوشی از یک نمایشگر AMOLED با اندازه 6.6 اینچ و حداکثر نرخ بروزرسانی 144 هرتز استفاده کرده است که برای دریافت دستورات لمسی کاربر نیز نرخ رفرش صفحه 120 هرتز استفاده می‌شود. دقت کنید که در این مورد ایسوس برای کاهش مصرف توان پردازشی دستگاه نرخ 90 هرتز نیز وجود دارد و این امکان وجود دارد که این قابلیت به صورت خودکار انجام شود.

نکته بسیار جذابی که در این حالت وجود دارد تغییراتی است که ایسوس در کتابخانه‌های اصلی ایسوس برای تغییر احساس زمان لمس نمایشگر اعمال نموده است. ایسوس در این حالت با انجام تغییرات مد نظر خود، سرعت نمونه‌برداری لمس دستگاه را به 270 هرتز افزایش داده و توانسته تأخیر بین دو لمس متوالی را به 25 میلی‌ثانیه برساند. این کمترین تأخیر بین همه گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است و می‌تواند بهترین عملکرد گیمینگ موبایل سریع را نتیجه دهد.

علاوه بر موارد فوق این نمایشگر توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ، پشتیبانی از HDR10+ و محدوده رنگ تا 113 درصد از محدوده DCI-P3 را داشته و همچنین پارامتر deltaE<1 را در خروجی تصویر نشان می‌دهد.

کنترل گیمینگ در لبه‌های دستگاه
برای اینکه حس بازی کردن با گوشی به حس یک دسته و یا کنترلر گیمینگ تبدیل شود در دو شانه بالایی گوشی (وقتی در حالت افقی در دست گرفته شود) دو قسمت حساس به لمس در نظر گرفته شده که حتی می‌توان عملکرد آنها را با نرم‌افزار اختصاصی موجود در گوشی تغییر داد. این بخش به صورت ویژه در بازی‌های شوتر می‌تواند موجب تغییر زاویه نگاه دوربین در محیط بازی نیز شود که کاربر بسیاری خواهد داشت.

rog3-5.jpg

از نظر ارگونومی نیز تلاش شده تا طراحی لبه‌های دستگاه به نحوی باشد که بیشترین راحتی حین استفاده و بازی در حالت افقی برای کاربر ایجاد شود.

ویژگی‌های صوتی گیمینگ
ایسوس در همکاری با شرکت Dirac سیستم صوتی این گوشی را طراحی کرده و قابلیت خاصی برای کاهش برگشت صوت در حین مکالمه و تصحیح فرکانس‌های صوت در نظر گرفته شده است. همچنین یک اکوالایزر داخلی نیز برای هدفون و یا اسپیکرهای حرفه‌ای و حتی اسپیکرهای دستگاه در نظر گرفته شده که می‌توانید با آن عملکرد دستگاه خود را به نحوی حرفه‌ای و دقیق تنظیم کنید.

rog3-6.jpg

ابزار AudioWizard به همین منظور در داخل رابط کاربری دستگاه جای گرفته است. نکته جالب توجه دیگر آن است که این گوشی دارای خروجی جک هدفون 3.5 میلی‌متری ولی به صورت خاص است و علاوه بر آن خروجی صوت USB و قابلیت‌های ویژه و جداگانه برای هدفون‌های وایرلس به دستگاه اضافه شده است.

نکته قابل توجه در این بخش آن است که ایسوس در برخی ابزارهای خود مانند AeroActive Cooler خروجی صوتی 3.5 میلی‌متری قرار داده و روی خود دستگاه خروجی مستقل 3.5 میلی‌متری وجود ندارد.

سیستم  شارژ و باتری بسیار پیشرفته و قابل کنترل
ایسوس این گوشی را به یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده و کاربران می‌توانند با توان 30 واتی شارژر، آن را تنها در مدت 46 دقیقه تا 70 درصد (معادل 4510 میلی‌آمپر ساعت) شارژ کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از سیستم‌های شارژ سریع از این درصد به بالاتر اقدام به کاهش توان انتقالی به باتری برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی دستگاه می‌کنند و به همین دلیل نمودار شارژ دستگاه از این زمان به بعد به صورت غیرخطی درآمده و زمان بیشتری برای رسیدن به 100 درصد شارژ باتری مورد نیاز است.

rog3-7.jpg

در مقدمه این مطلب گفتیم که ایسوس توانایی کنترل کامل فرایند شارژ را نیز فراهم کرده است. به همین دلیل اگر شما مدام نگران بابت سلامت باتری دستگاه خود باشید می‌توانیددر بخش تنظیمات امکانی فراهم کنید که پس از رسیدن به 80 یا 90 درصد از ظرفیت شارژ شده، سرعت شارژ دستگاه به حداکثر 10 وات کاهش پیدا کرده و از محدوده شارژ سریع خارج شود. این قابلیت می‌تواند در افزایش عمر باتری تأثیر بسزایی داشته باشد و به صورت قابل لمسی، در بلند مدت، عملکرد باتری دستگاه را افزایش دهد.

 دوربین‌‌های جذاب و کارآمد
علی‌رغم اینکه کاربران گوشی‌های گیمینگ توجه چندان زیادی به قابلیت‌های دوربین در دستگاه خود ندارند ولی با این حال ایسوس تلاش نموده تا بالاترین حد از توان دروبین در این حوزه گوشی را فراهم کند.

rog3-8.jpg

سنسور اصلی دوربین پشت دستگاه 64 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با حالت ذره‌بینی، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر را برای دستگاه ایجاد کند. دوربین دوم دستگاه 13 مگاپیکسل رزولوشن داشته و از نوع اولترا واید است که زاویه دید بسیار بازی تا 125 درجه را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد. سنسور سوم دستگاه نیز از نوع ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسل بوده و مجموعه عملکرد دستگاه را تکمیل می‌کند. دوربین سلفی دستگاه نیز 24 مگاپیکسلی از نوع واید است.

ایسوس امکان فیلمبرداری با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم، امکان فیلمبرداری در نرخ 4K و نرخ 120 فریم و قابلیت‌هایی مانند HyperSteady برای کاهش لرزش در هنگام فیلمبرداری و همچنین فیلتر محافظی برای کاهش لرزش دست حین فیلمبرداری در زمان وزش باد شدید را نیز فراهم کرده است.

نرم‌افزار تخصصی گیمینگ
ایسوس نسخه 10 سیستم‌عامل اندروید را همراه با رابط کاربری ROG UI در این گوشی قرار داده است که نکته جالب توجه آن است که می‌توانید در صورت دلخواه، رابط کاربری دستگاه را تغییر داده و از رابط کاربری اورجینال ZenUI برای گوشی‌های ساده‌تر ایسوس نیز روی آن استفاده کنید.

این رابط کاربری کلیه کنترل‌هایی که در بالا اشاره کردیم را در دل خود جای داده و تلاش شده تا بیشترین هماهنگی را با سخت‌افزار دستگاه داشته باشد.

قیمت و زمان عرضه
از همه موارد فوق که بگذریم نسخه پایه این گوشی با ساختار حافظه 12/512 گیگابایتی به قیمت 1000 یورو عرضه خواهد شد. نسخه با 16 گیگابایت رم 100 یورو گرانتر از نسخه پایه است و اگر نخواهید تا این حد برای گوشی خود هزینه کنید می‌توانید نسخه Strix Edition را سفارش دهید که با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 800 یورو قیمت برای آن در نظر گرفته شده است.

rog3-2.jpg

این گوشی از یک هفته دیگر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

البته ایسوس تجهیزات جذابی برای افزایش قابلیتهای گیمینگ دستگاه را نیز طراحی کرده که می‌توانید آنها را سافرش داده و گوشی خود را به یک کنسول کامل گیمینگ و یا یک کنترل دقیق و کامل فیزیکی تبدیل کنید.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار