کد خبر: ۳۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
به نظر جنگ تجاری چین و آمریکا برای هر گروه و یا کشوری که سود نداشته، برای هندی‌ها پر از مزایا و امتیازهای مثبت بوده است. بنابر آخرین اطلاعات بدست آمده با انتقال بخشی از کارخانه‌های تولیدی فاکسکان به هند، اولین گوشی‌های آیفون ساخت این کشور در مراحل نهایی تولید بوده و به زودی وارد بازار می‌شوند.
به گزارش آی تابناک : به نظر جنگ تجاری چین و آمریکا برای هر گروه و یا کشوری که سود نداشته، برای هندی‌ها پر از مزایا و امتیازهای مثبت بوده است. بنابر آخرین اطلاعات بدست آمده با انتقال بخشی از کارخانه‌های تولیدی فاکسکان به هند، اولین گوشی‌های آیفون ساخت این کشور در مراحل نهایی تولید بوده و به زودی وارد بازار می‌شوند.

با بالاگرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، برخی شرکت‌های آمریکایی که کارخانه‌های تولید خود را در چین مستقر کرده و یا با شرکای بزرگ چینی همکاری می‌کردند به این فکر افتادند که چه مکانی می‌تواند هم از شر تحریم‌های دو جانبه چین و آمریکا در امان باشد و هم از نظر قیمت نهایی تمام شده برای تولید محصول برای آنها بیشترین سود را داشته باشد.

به نظر کشور هند می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد و فاکسکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات اپل این کشور را برای تأسیس یک کارخانه بزرگ انتخاب و اولین شعبه خود در آن را در ایالت چنای این کشور برپا کرده است.

در همین حال فاکسکان از چند ماه پیش به صورت کامل اسمبل کردن گوشی پرطرفدار آیفون 11 اپل را به این کارخانه واگذار و پس از آن نیز به نظر گوشی دوم مقرون به صرفه شرکت یعنی iPhone XR نیز در این کارخانه شروع شد.

پیش از این اپل گوشی‌های آیفون 11 تولیدی کارخانه چنای فاکسکان را تنها در هند عرضه می‌کرد که همین عمل باعث شده بود که بتواند به فروش خوبی (با توجه به قیمت عرضه پایین‌تر) در این کشور دست پیدا کند. یکی از مزیت‌های این روش حذف مالیات 20 درصدی است که با واردات به هند روی دست اپل گذاشته می‌شد و حالا می‌تواند علاوه بر کاهش قیمت عرضه محصول، به افزایش کیفیت خدمات پس از فروش محصول نیز بینجامد.

با گذشت دوره‌های برنامه‌ریزی مد نظر اپل در فاصله‌ای کوتاه این شرکت قصد دارد گوشی‌های آیفون 11 را در کشورهای دیگر نیز توزیع کند. در سالیان گذشته اپل برخی از محصولات خود مانند SE، آیفون 6s و آیفون 7 را در هند و از طریق دیگر شریک تجاری خود یعنی کمپانی Wistron تولید کرده بود.

فاکسکان تا به امروز یک میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده و این حرکت می‌تواند شروعی بر تولید بیشتر محصولات در این کشور باشد. شاید در آینده‌ای نه چندان دور گوشی آیفونی که در کشور ما نیز تولید می‌شود روی بدنه خود عبارت Assembled in India را ببیند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار