کد خبر: ۳۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
سال گذشته نیکون با معرفی دو مدل Z7 و Z6 اولین دوربین‌های فول فریم بدون آینه خود را روانه بازار کرد و اکنون این کمپانی محبوب ژاپنی این رنج از محصولات خود را توسعه داده است.
به گزارش آی تابناک : سال گذشته نیکون با معرفی دو مدل Z7 و Z6 اولین دوربین‌های فول فریم بدون آینه خود را روانه بازار کرد و اکنون این کمپانی محبوب ژاپنی این رنج از محصولات خود را توسعه داده است. دوربین Z5 نیکون جدیدترین عضو از خانواده تمام فریم‌های بدون آینه نیکون است که با قیمت پائینی از راه رسیده است. بر خلاف نیکون Z50 که از همان مانت Z با سنسور کوچک‌تر APS-C استفاده می‌کرد، Z5 به سنسور فول فریم 24 مگاپیکسلی مجهز شده است. برخی از ویژگی‌ها در فول فریم جدید نیکون نسبت به مدل Z6 حذف شده است اما همچنان Z5 یک دوربین توانمند به نظر می‌رسد.

دوربین Z5 نیکون – تمام فریم، بدون آینه و ارزان قیمت

در این مدل خبری از نمایشگر وضعیت نیست و در ساختار بدنه آن بیشتر از پلاستیک استفاده شده است و سنسور به کار رفته نیز از نوع Backside Illuminated نیست. همچنین Z5 را به علت برخورداری از سنسوری با کراپ 1.7x، نمی‌توانیم به عنوان دوربین مناسبی برای فیلمبرداری در رزولوشن 4K معرفی کنیم. اما در عوض نیکون ویژگی‌هایی مانند زاویه یاب 3.69 میلیون نقطه‌ای OLED، نمایشگر لمسی 3.2 اینچی، پردازنده Expeed 6 و لرزشگیر داخلی تصویر را در این مدل گنجانده است. حتی نیکون یکی از بزرگترین نقاط ضعفی که در مدل‌های Z6 و Z7 وجود داشت را نیز در Z5 رفع کرده است. در حالی که دو مدل مذکور دارای تنها یک شیار کارت حافظه بودند و از کارت‌های با فرمت غیر رایج XQD پشتیبانی می‌کنند و همچنین قیمت این نوع کارت‌ها مقداری بالاست، Z5 دارای دو اسلات کارت حافظه از نوع رایج UHS-II SD می‌باشد.

همچنین نیکون لنز جدیدی را برای دوربین‎های سری Z خود معرفی کرده که کوچک‎ترین لنز مانت Z فول فریم ساخت این کمپانی محسوب می‌شود. لنز 24-50 میلی‌متر با زوم f/4-6.3 دارای طولی کمتر از سه اینچ در حالت بسته است که ترکیب فشرده‌ای را با بدنه کوچک دوربین‌های سری Z ایجاد می‎کند.

نیکون قیمت دوربین Z5 را بدون لنز، 1399 دلار اعلام کرده و این مدل از ماه آگوست وارد بازار خواهد شد. بدین ترتیب Z5 تقریبا 600 دلار ارزان‎تر از Z6 است. یک کیت از این دوربین با لنز جدید 24-50mm f/4-6.3  با قیمت 1699 دلار و کیت دیگری با لنز 24-200mm f/4-6.3 نیز با قیمت 2199 دلار به فروش خواهند رسید. همچنین نیکون در نظر دارد نرم افزاری را ماه آینده برای ویندوز 10 منتشر کند که به کاربران تمامی دوربین‌های DSLR و سری Z کمپانی امکان استفاده از دوربین به عنوان وبکم را فراهم می‌کند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار