کد خبر: ۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
از همان‌ زمان که حساب‌های توییتر مورد حمله هکرها قرار گرفت، بیت‌کوین با نموداری صعودی محبوب‌تر از گذشته به پرواز درآمد.
به گزارش آی تابناک : هنوز زمان زیادی از حمله هکرها به اکانت‌های شناخته‌شده توییتر نگذشته است، حمله‌ای که به گفته ساشا ایوانو، کارآفرین ارز دیجیتال و موسس «ویوز» می‌توانست جنگ جهانی سوم را آغاز کند اما تنها به کلاهبرداری ۱۲.۸ بیت‌کوین (حدودا معادل ۱۲۰هزار دلار) قناعت کرد و به ماجرا پایان داد.

پس از این، فرضیه‌های بسیاری درباره هدف این هک در ذهن کارشناسان حوزه امنیت و شبکه به وجود آمد، حمله‌ای که به گفته برخی از کارشناسان از طریق پنل‌ها و پایگاه داده شرکت توییتر انجام شده است به نظر بیشتر با هدف دیده شدن بیت‌کوین بوده است. بعد از هک شدن حساب‌های توییتر و انتشار توییت‌هایی که خبر از اعطای بیت‌کوین می‌دادند، این رمزارز با وصل شدن به یک کلاهبرداری دیگر ترند اول دنیا شد.

در پی این اتفاق چانگپنگ ژائو، مدیرعامل صرافی باینسس نیز گفته بود که بار مثبت این حمله برای ارزهای دیجیتال بیشتر از بار منفی‌اش بوده است.

او معتقد است پلتفرم‌های اینترنتی و اجتماعی باید ساختار خود را بازسازی کنند چرا که این‌ها دیگر فقط برای سلفی گرفتن نیستند و انتقال ارزش نیز یکی از کاربردهای اساسی آن‌ها است.

بعد از گذشت چند روز از ماجرا، شیب صعودی نمودار بیت‌کوین بر این فرضیه‌ها تا حدودی مهر تایید زد. بیت‌کوین خودش را به مرز ۹۶۰۰ دلار رساند و پیش‌بینی‌ ۱۰هزار دلاری شدنش را نیز در ذهن‌ها ایجاد کرد. 

اما پرواز بیت‌کوین تنها به شیب صعودی‌اش ختم نمی‌شود، کوین‌دسک یکی از شعب دادگاه فدرال آمریکا، روز جمعه اعلام کرده است که طبق قانون نقل و انتقال پول، بیت کوین در ایالت واشنگتن به‌عنوان یک پول به‌رسمیت شناخته خواهد شد. بریل هاول، قاضی ارشد دادگاه فدرال، در حکم خود نوشت: پول یعنی یک ابزار معامله، روش پرداخت یا ذخیره ارزش. بیت کوین [همه] این چیزهاست.

البته نیراج آگراوال، مسئول بخش ارتباطات کوین‌سنتر گفته است: حکم دادگاه یعنی بیت‌کوین از نقطه نظر کسب مجوزهای حوزه نقل و انتقالات بانکی، به‌عنوان یک پول در واشینگتن شناخته می‌شود، نه بیشتر.

در روزهای اخیر خبرهای دیگری هم در حمایت از بیت‌کوین منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به حمایت گری کاسپارف، شطرنج‌باز مطرح جهان اشاره کرد؛ او در گفت‌وگویی با مجله فوربز گفته است که محبوبیت در رشد پیوسته بیت‌کوین، دیگر ارزهای دیجیتال و بلاکچین اجتناب‌ناپذیر است، چون این پاسخی به انتقال قدرت از افراد به دولت‌ها یا دیگر نهادهایی که بدون رضایت ما به حریم خصوصی‌مان دست‌اندازی می‌کنند، است.

گری کاسپارف، سال‌ها قبل به مصاف ابرکامپیوتر شطرنج‌باز شرکت آی‌بی‌ام به نام دیپ‌ بلو رفته بود.

در این میان البته برخی از تحلیل‌گران نیز علت رشد اخیر قیمت بیت‌کوین را همبستگی آن با قیمت طلا و برخی دیگر دلایل سیاسی و ... می‌دانند.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار