کد خبر: ۳۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
چندین سالی می‌شود که اپل فیس آی‌دی را جایگزین تاچ آی‌دی در آیفون‌های خود کرده و آپید پرو نیز به این فناوری مجهز شده است.
به گزارش آی تابناک : چندین سالی می‌شود که اپل فیس آی‌دی را جایگزین تاچ آی‌دی در آیفون‌های خود کرده و آپید پرو نیز به این فناوری مجهز شده است. حالا ظاهرا باید منتظر ورود آن به دنیای مک باشیم.

در حال حاضر مک بوک خود را می‌توانید توسط پسورد یا تاچ آی‌دی آنلاک کنید، اما اخیرا 9to5Mac به کدی در نسخه بتای سیستم عامل مک او اس Big Sur دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فیس آی‌دی احتمالا در آینده وارد کامپیوترهای اپل می‌شود.

به نظر می‌رسد کد موجود در این سیستم عامل به اسم رمز اپل برای دوربین TrueDepth اشاره دارد. این دوربین باعث می‌شود کاربران به فیس آی‌دی در محصولاتی مانند گوشی‌های سری آیفون 11 و آیپد پرو دست پیدا کند، البته مک‌های کنونی و همچنین نسل جدید آیفون  SE از چنین قابلیتی محروم هستند. در این کد عبارت‌های «FaceDetect» و «BioCapture» نیز به چشم می‌خورند که از تشخیص چهره بیومتریک خبر می‌دهد.

فیس آیدی

در صورتی که فناوری تشخیص چهره به دنیای مک‌ راه پیدا کند، می‌توان با استفاده از آن قفل دستگاه را باز کرد و نرم افزارهای واقعیت افزوده از چهره کاربر یک نقشه تهیه می‌کنند. فیس آی‌دی در مک بوک‌ها می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد، مخصوصا اگر از نسخه جدید سافاری استفاده کنید.

سافاری در سیستم عامل  iOS 14 و macOS Big Sur به کاربر اجازه می‌دهد که بدون پسورد و تنها با استفاده از فیس آی‌دی تا تاچ آی‌دی، وارد حساب خود در یک سایت شوند، البته سایت موردنظر کاربر نیز باید از چنین ویژگی پشتیبانی کند.

اپل برنامه‌های بزرگی برای محصولات خانواده مک دارد. این شرکت در کنفرانس  WWDC 2020 از مهاجرت خود به سمت پردازنده‌های مبتنی بر ARM اپل سیلیکون خبر داد و حالا به نظر می‌رسد این شرکت بدنبال افزودن یکی دیگر از فناوری‌های جدید خود به این محصولات است. باید منتظر ماند و دید محصولات دنیای مک در آینده به فیس آی‌دی مجهز می‌شوند یا خیر.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار