چرا وقتی که میشود خودمان ویدئوی تبلیغاتی بسازیم، به طرفداران اجازه دهیم این کار را انجام دهند؟ این سؤالی است که احتمالاً تسلا وقتی ویدئوهای به اشتراک گذاشته در وبلاگ طرفداران این شرکت را دیده، از خود پرسیده است.
شرکت تسلاموتور اخیراً ویدئویی را منتشر کرده است که ویژگیهای خود-هدایتگر وسایل نقلیۀ این شرکت را به نمایش میگذارد و بسیاری از عملیاتی را که این خودرو میتواند انجام دهد نشان میدهد. اگر این آگهی از تلویزیون پخش شود، نخستین آگهی تبلیغاتی این شرکت خواهد بود. مشکلاتی در راه اجرایی کردن این ویژگیها پدید آمده است، دیگر خودروها قابلیت های مشابهی را ارائه میکنند و ویژگیِ فراخواندن خودروی شما از راه دور، مثلاً از نیویورک به لس آنجلس هنوز در وضعیت انتظار است.
اما در هر حال، این ویدئو به شکل واقعگرایانهای نشان میدهد خودروهای خود-هدایتگر (Auto Pilot) چه کارهایی میتوانند انجام دهند: دکمۀ فراخواندن خودرو (summon) را بزنید، خودرو روشن میشود و از پارکینگ بیرون میآید؛ بدون هیچ زحمتی به نزدیکترین اتوبان رفته و با سیستم تغییر خط (Lane Changing) خودکارِ مسیر را طی نموده و در نهایت، خود را پارک میکند.
در این ویدئو به نظر نمیرسد به راننده اجازه داده شود خودرو را کنترل کند. به گفتۀ الون ماسک مدیر تسلا، سیستم خود-هدایتگری از اولویتهای اصلی تسلا است و شرکت قصد دارد مطمئن شود مردم به خوبی از کارایی و مزایای آن اطلاع دارند.
اگر میخواهید یک سورپرایز خاص و کاملاً متفاوت از تسلا را بخوانید، به «فهرست پرشتابترین سوپراسپرتهای جهان» در آی تابناک مراجعه کنید!