کد خبر: ۳۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 08

 

خرید قطعات لپ تاپ آن هم به صورت اینترنتی همیشه جز خریذ های سخت یک کاربر بوده است.شاید شما هم از آن  دسته از افراد باشید که فکر می کنید خرید باتری لپ تاپ ,شارژر و ... نیاز به دانش فنی زیادی دارد!در مقاله ی امروز قصد دارم به شما اموزش بدهم که و داشتن یک باطری با طول عمر بالا,کار سختی نیست!بلکه به راحتی و تنها با صرف زمان کمی می توانید  قطعه ی مورد نظر خود را پیدا و با اطمینان اقدام به خرید کنید!تنها کافی است اصول و اطلاعاتی که در هنگام خرید و نگهداری یک قطعه از لپ تاپ باید بدانید را یاد بگیرید!برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

باطری اورجینال  و یا غیر اورجینال

سوالی که برای اکثر کاربران در زمینه ی خرید باطری لپ تاپ پیش می آید این است که از کجا می توانم باطری اورجینال بخرم؟

خوب قبل از هر چیزی باید این واقعیت را بدانید که  تقریبا 90 درصد از باتری های موجود در بازار غیر اورجینال هستند!

اما لازم نیست نگارن باشید  باطری های غیر اورجینال اما  با کیفیت در بازار به وفور یافت می شود!

خوب حتما برای شما سوال پیش آمده که از کجا می توان کیفیت باطری لپ تاپ را در زمان خرید بسنجم!

خوب باید بگویم کلا تشخیص کیفیت قطعات لپ تاپ کاری سخت است و از روی ظاهر نمی توان آن را تشخیص داد!چرا که شما در جریان ساخت آن قطعه نبوده اید!بر خلاف آنچه فروشندگان در زمان خرید به عنوان کیفیت باتری بیان  می کنند, تنها چیزی که می تواند کیفیت باتری شما را مشخص کند اعتبار و سیاست های بازگشت مناسب جایی است که شما قصد خرید قطعه ی مورد نظر را از آنجا دارید!

پیدا کردن باطری سازگار با لپ تاپ

خوب در وهله ی اول شما باید یک سایت معتبر برای خرید باطری خود پیدا کنید.حالا می توانید با روش هایی که من به شما خواهم گفت باتری خود را در سایت مورد نظر پیدا کنید.

1-خوب پیشنهاد می کنم در وهله ی اول سراغ قسمت جست و جو سایت مورد نظر بروید.اگر سایت مورد نظر جست و جوی قوی داشته باشد به راحتی با وارد کردن حتی قسمتی از مدل باطری خود,می توانید باتری مورد نظر را پیدا کنید.

2-ممکن است در نتایج جست و جو مدلی غیر از آنچه شما سرچ کرده اید نشان داده شود!خوب نیازی نیست به خرید آن باتری شک کنید.فقط کافیه سراغ سازگاری های آن باطری بروید,توی لیست مدل های سازگار  قطعا مدل باتری خود را خواهید دید.اگر تعداد مدل ها در لیست زیاد بود از ctrl+f استفاده کنید تا سریعتر بتوانید مدل باتری خودتان را پیدا کنید. همانطور که در تصویر می بینید,یک باتری می تواند با مدل های زیادی سازگار باشد.

 راهنمای خرید و استفاده از باطری لپ تاپ

3-اگر در سایت مورد نظر مدل های سازگار قید نشده بود,از طریق پارت نامبر باطری هم می توانید مدل های سازگار با آن را پیدا کنید.

پارت نامبر باتری را از کجا می توانم پیدا کنم؟

راهنمای خرید و استفاده از باطری لپ تاپ

 نکته ی مهم:توجه کنید که یک مدل باتری ممکن است چندین مدل از پارت نامبر را ساپورت کند!بعضی سایت ها کنار مدل های سازگار با ان باتری,پاترت نامبرها را هم می نویسند!بنابراین اگر پارت نامبر خود را در لیست پارت نامبرهای باتری مورد نظر دیدین,بدون شک باتری مورد نظر سازگار با دستگاه شما است و می توانید با خیال راحت اقدام به خرید کنید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید باتری 1015 می تواند  13 پارت نامبر را ساپورت کند.

راهنمای خرید و استفاده از باطری لپ تاپ

نحوه ی شارژر اولیه باطری

بعد از خرید باتری عموما از ما پرسیده می شود که شارژ اولیه باتری را چگونه استفاده کنیم؟

و یا اینکه چه مدت زمان آن را در شارژ نگه داریم؟

باید به شما بگویم طول عمر باتری و تعداد ساعت نگهداری شارژ بستگی مستقیمی به نحوه  ی استفاده ی شما دارد,پس سعی کنید استفاده ی درست و اصولی را در همان ابتدای استفاده از باطری بکار بگیرید!

1-اول اینکه باید بدانید که باتری ها دارای یک شارژ اولیه هستند که توسط کارخانه ی سازنده زده شده است.

 2-در بار اول که باتری خریداری شده است,شما باید اجازه بدهید این شارژ اولیه به طور کامل استفاده بشود.

خوب به این صورت که ابتدا اجازه بدهید شارژ اولیه تا 10 الی 15 درصد برسد,حالا دستگاه را به شارژ بزنید و اجازه بدهید تا 85 الی 90 درصد دستگاه شما شارژ شود!توصیه می کنیم که هیچ وقت اجازه ندهید که درصد شارژ باتری شما به 100 درصد برسد.

خوب این از شارژ اولیه باتری که شما تازه خریداری کرده اید.خوب از این به بعد سعی کنید در استفاده از باتری خود نکات زیر را رعایت کنید.

1-باتری شما می تواند به صورت دائم روی دستگاه استفاده شود و هیچ گونه مشکلی ندارد!

2-در ماه دوبار باتری خودتان را کالبیره کنید!

کالبیره کردن خیلی راحت است به این صورت که شارژ باتری را تا 5 یا 10  درصد تمام کنید(هیچ موقع نباید صفر بشود).حالا دستگاه خود را به شارژ بزنید و روی 90 درصد ان را بکشید(هیچ گاه اجازه ندهید سلول ها به طور کامل پر شوند).توصیه می کنیم در ماه دو یا سه بار شارژ و دشارژ کنید.

توجه کنید که اگر باتری شما به صورت مداوم در برق باشد و شارژ و دشاژ نشود عمر باطری شما به مرور کاهش پیدا می کند!

عاملی برای افزایش باتری لپ تاپ خود باشید.

اگر تجربه چند ساله در استفاده از لپ تاپ داشته باشین باید این مساله را بدانید که باتری زودتر از سایر قطعات با مشکل مواجه می شود چرا که وظیفه سنگین تری دارد!در باتری های نسل قدیم، بعد از چند ماه استفاده از لپ تاپ، عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا می کرد و بجای آنکه 5 ساعت باتری نگه دارد، 1 ساعت و 30 دقیقه باتری نگه می داشت و این حس ناخوشایندی بود.اما خوشبختانه باتری های امروزی که از جنس لیتیوم یونی هستند، می توانند به بهترین شیوه ممکن از باتری مراقبت به عمل آورند. بطور کلی اگر شما بهترین لپ تاپ دنیا را هم داشته باشید، وقتی به اینترنت وصل می شوید، فیلم می بینید، نور صفحه را به حداکثر برسانید و... یقینا شارژ باتری لپ تاپ زودتر تمام خواهد شد و چنین چیزی قابل برطرف شدن نیست!

با این حال برخی راه و روش هایی وجود دارند که شما با انجام آنها می توانید میزان استفاده از باتری را کاهش دهید که در نهایت باتری شما به مرور زمان آسیب کمتری در طی فشار کمتر خواهد دید و می تواند توانایی خود را حفظ کند.در خرید و مراقبت از باتری خود نهایت دقت را به عمل بیاورید تا عمر مفید لپ تاپ خود را افزایش دهید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار