کد خبر: ۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
رویداد «Insight Investment Astronomy Photographer of the Year» یکی از بزرگترین بسترهای رقابتی برای عکاسی نجومی به شمار می‌آید و حالا تصاویر منتخب سال ۲۰۲۰ را در اختیار داریم.
به گزارش آی تابناک : رویداد «Insight Investment Astronomy Photographer of the Year» یکی از بزرگترین بسترهای رقابتی برای عکاسی نجومی به شمار می‌آید و حالا تصاویر منتخب سال ۲۰۲۰ را در اختیار داریم. عکس‌هایی که به بهترین نحو شمایلی شگفت‌انگیز از کهکشان راه شیری، سطح داغ خورشید، شفق قطبی یا کره ماه را به تصویر می‌کشند.

این مسابقه توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ با قدمتی بیشتر از چهارصد سال برگزار می‌شود. هشت دسته کلیدی در این رویداد وجود دارد که طیف گسترده‌ای از حالت‌های مختلف عکاسی نجومی، از نمای آسمان خراش‌ها گرفته تا کهکشان‌ها و شفق قطبی را شامل می‌شود.

مثل همیشه این رویداد مهارت فوق‌العاده عکاسان برتر جهان در زمینه ثبت عکس‌هایی از جهان هستی را نمایش می‌دهد. «بن بوش» عکاس مشهور بریتانیایی با ثبت تصاویری از شفق قطبی معروف ایسلند به نام «وستراهورن» بهترین نمونه‌ای را شکل داده که می‌توان از تماشای آن لذت برد. برای دریافت این عکس بدون نقص از شفق قطبی و انعکاس آن روی آب، بوش مجبور بوده در ساعات نیمه شب به شمال یخ زده اقیانوس اطلس سفر کند.

دیگر عکس‌های گرفته شده هم هر کدام نشانگر صبر و حوصله ماورایی عکاسان هستند که مشخص می‌کند آنها زمان زیادی را برای ثبت بهترین فریم ممکن سپری کرده‌اند. عکس «متیو براون» از کره ماه که نمایی جذاب از برج شارد واقع در شهر لندن را نشان می‌دهد، از دقت و صبر فوق‌العاده عکاس حکایت می‌کند. تصویر ثبت شده از سوی «کریستی پاتون» هم که گرگ کوچکی را در قابی دیدنی از درخشش ماه در نیمه شب نشان می‌دهد هم که نیازی به توصیف اضافی ندارد.

گفتنی است برندگان مسابقه عکاسی «Insight Investment Astronomy Photographer of the Year» اواخر سال جاری میلادی مشخص خواهند شد و نفر اول مبلع ۱۰ هزار یورو جایزه دریافت خواهد کرد. از طریق این لینک می‌توانید سایر عکس‌های برتر ثبت شده در مسابقه را مشاهده کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار