کد خبر: ۳۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 09
امروز یکشنبه ۱۹مردادماه فناوری تلفن همراه در کشور 26 ساله شد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاری ۴ سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌کارت در ایران توسط همراه اول رسماً آغاز شد.
بهره‌برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، ابتدا در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور برآمد.
هم‌راستا با تغيير پارادايم‌هاى ارتباطى در دنيا و متناسب با نياز و تقاضاي مردم، توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.
در ادامه و بنا به پيشنهاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شركت ارتباطات سيار را با سرمايه ۲۰۰۰ ميليارد ريال تصويب كرد و تمامی وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيار ایران(همراه اول) واگذار شد.
با جدي شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات كشور، اين شركت با درك اقتضائات جديد بازار رقابت، از سال ۱۳۸۶ فعاليت خود را با نام تجارى «همراه اول» ادامه داد.
در سال ۱۳۸۹ این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ ميليون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد «همراه اول» در بازار بورس بازگشايي شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس ایران حضور دارد.
شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 90 میلیون مشترک در تمامی شهرهای كشور و حدود 45 هزار روستا (بیش از ۹۰ درصد روستاها) و بیش از 74 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. اين اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎کارت بوده است، پس از دريافت مجوز ارتقاى خدمات نسل ٣ و نسل هاى بالاتر از آن در تاريخ ٤ شهريور ١٣٩٣ با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختيار مشتركان خود قرار داده است.
هم اکنون همراه اول با داشتن بیش از 45 هزار و 600 سایت و 35.6 میلیون مشترک 3G و 4G، وسیع‌ترین شبکه باند پهن سیار را در اختیار دارد.
 اپراتور اول در چند سال گذشته، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.
ارزش شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تنها اپراتور بورسی ایران، طی 3 ماه گذشته بیش از چهار برابر شده است و به ارزش بازار حدود 140هزار میلیارد تومانی رسیده است.
همچنین لازم به ذکر است، همراه اول در فروردین ماه سال جاری توانست به رکورد بیش از ۱۱ پتابایت ترافیک دیتای روزانه دست یابد که رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار