کد خبر: ۳۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
گروه جگوار لندرور (JLR) با اتخاذ یک استراتژی جدید بر فاکتورهایی مثل آسایش کابین، ایمنی، بهداشت و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها تمرکز کرده است.
به گزارش آی تابناک : گروه جگوار لندرور (JLR) با اتخاذ یک استراتژی جدید بر فاکتورهایی مثل آسایش کابین، ایمنی، بهداشت و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها تمرکز کرده است. در این راستا گروه خودروساز انگلستانی اخیرا با همکاری دانشگاه کمبریج یک نمایشگر لمسی پیشرفته ساخته است.

نمایشگر پیشرفته JLR با هدف حفظ تمرکز راننده به مسیر پیش رو و پیشگیری از گسترش باکتری‌ها و ویروس‌ها توسعه یافته است. آنچه که این نمایشگر را از دیگر نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، عدم نیاز به تماس است.

جگوار لندرور برای توصیف نمایشگر نوین خود از عبارت «لمس پیش‌بینی شده» استفاده می‌کند. به لطف هوش مصنوعی و سنسورهای متعددی که در کابین نصب شده، نمایشگر مذکور نقطه‌ای را که راننده می‌خواهد لمس کند تشخیص می‌دهد. با این تکنولوژی راننده هنگام کار با سیستم اینفوتینمنت دیگر مجبور نخواهد بود که حتما نمایشگر حاضر در داشبورد را لمس کند، بلکه با نزدیک شدن انگشت وی به صفحه نمایش، فرمان‌ها دریافت خواهند شد.

آنطور که JLR اعلام کرده، تست‌های آزمایشگاهی و جاده‌ای نشان می‌دهند تکنولوژی لمس پیش‌بینی شده می‌تواند تعامل راننده با صفحه نمایش را تا 50 درصد کاهش دهد. همچنین به خاطر شرایط خاص دنیا و حساسیتی‌هایی که به خاطر شیوع کووید-19 ایجاد شده، این تکنولوژی در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و بیماری‌های دیگر نقشی مثبت ایفا خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد، تکنولوژی ابداعی جگوار لندرور شامل هوش مصنوعی و مجموعه‌ای از سنسورهای بینایی و رادیویی می‌شود. این تکنولوژی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف به صورت لحظه‌ای قصد و تصمیم کاربر را پیش‌بینی می کند.

گفتنی است پیش از این JLR تکنولوژی‌ها و سیستم‌های نوآورانه دیگری را برای بهبود تجربه رانندگی یا ارتقای بهداشت و سلامت معرفی کرده است. استفاده از پرتوی فرابنفش برای مقابله با پاتوژن‌ها، سیستم تطبیق کابین با شرایط روحی راننده و صندلی‌هایی که با فریب مغز از تحلیل رفتن عضلات پا جلوگیری می‌کنند، برخی از این موارد هستند.

با تماشای کلیپ زیر می‌توانید بهتر و بیشتر با نحوه عملکرد نمایشگر جدید جگوار لندرور آشنا شوید.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار