کد خبر: ۳۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
اگر به خاطر داشته باشید اولین بار در مراسم مهر ماه سال گذشته بود که این شرکت اقدام به صحبت کردن در مورد ویژگی‌های یک گوشی تاشو موسوم به Duo کرد. به نظر زمان عرضه این گوشی به بازار فراهم رسیده و به زودی باید آن را در فروشگاه‌های آنلاین مایکروسافت مشاهده کنیم.
به گزارش آی تابناک : اگر به خاطر داشته باشید اولین بار در مراسم مهر ماه سال گذشته بود که این شرکت اقدام به صحبت کردن در مورد ویژگی‌های یک گوشی تاشو موسوم به Duo کرد. به نظر زمان عرضه این گوشی به بازار فراهم رسیده و به زودی باید آن را در فروشگاه‌های آنلاین مایکروسافت مشاهده کنیم.

مایکروسافت سال‌ها پیش با فروختن برند نوکیا به مجموعه HMD Global به صورت رسمی از دنیای موبایل دور شد. در واقع این شرکت با ایده‌ای که در حوزه گوشی‌های هوشمند در سالیان گذشته داشت چیزی جز شکست را نتوانست حاصل کند.

اما تغییراتی که در ساختار مدیریتی این شرکت ایجاد شد منجر به اخذ تصمیماتی مهم و البته آشتی با سیستم عامل اندروید شد. این حرکت در نهایت منجر به مسیری شد که اولین ایستگاه آن در سال گذشته و روز 10 مهر ماه رخ‌نمایی کرد؛ معرفی گوشی تاشو Surface Duo.

duo-1.jpg

در همان مراسم مایکروسافت برخی از مشخصات این گوشی را شرح داد که از مهمترین آنها می‌توانیم به استفاده از دو نمایشگر با ساختار متصل تاشو به صورت مکانیکی، قابلیت اجرای همزمان یک برنامه و یا دو برنامه مجزا روی دو نمایشگر و همچنین توانایی پشتیبانی از برخی برنامه‌های معادل‌سازی شده ویندوز در اندروید اشاره کنیم که هر کدام در نوع خود می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

تا پیش از این مایکروسافت زمان رسمی را برای رونمایی از تبلت-گوشی خاص Surface Dou اعلام نکرده بود ولی خبری که امروز روی خروجی رسانه‌های مختلف در سراسر دنیا رفت نشان‌دهنده آن است که این زمان چندان دور نیست.

طبق این خبر، وبسایت FCC نام و مشخصات کلی این گوشی را روی خروجی دستگاه‌های کسب‌کننده مجوز بلوتوث خود قرار داده و این بدان معناست که این گوشی در مراحل نهایی کسب مجوزها برای عرضه به بازار است.

علاوه بر این گزارشی که Windows Central منتشر کرده نیز نشان‌دهنده این است که مایکروسافت سرفیس دئو را برای تست‌های NFC نیز آماده کرده ولی همچنان احتمال قرار دادن قابلیت پرداخت موبایلی در آن چندان محرز نشده است.

duo-3.jpg

بنابر اطلاعاتی که از قبل در مورد این گوشی منتشر شده تراشه پردازشی Snapdragon 855 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه با دو نمایشگر 5.6 اینچی از نوع AMOLED و با نسبت تصویر 4:3 را باید برای این گوشی در نظر بگیریم که همراه با دوربین اصلی 11 مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت، درگاه USB-C، پشتیبانی از قلم هوشمند Surface Pen، اندروید 10 و باتری 3460 میلی‌آمپر ساعتی را باید از مشخصات آن نام ببریم.

البته با توجه به طولانی‌شدن زمان معرفی اولیه تا رونمایی نهایی و عرضه به بازار احتمال تغییر در موارد بالا وجود دارد. با این حال نزدیک‌ترین زمانی که برای این اتفاق می‌توان ممکن دانست، تا حداکثر دو ماه دیگر و قبل از مهر ماه سال جاری خواهد بود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار