کد خبر: ۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
سال گذشته سامسونگ برای لپ‌تاپ Galaxy Book S خود از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx کوالکام استفاده کرد، اما امسال سامسونگ راهی عکس رقیب همیشگی خود را پیش‌گرفت. سامسونگ برای لپ‌تاپ Galaxy Book S جدید خود تراشه‌ی 10 نانومتری Core i5-L16G7 را در نظر گرفته است.
به گزارش آی تابناک : سال گذشته سامسونگ برای لپ‌تاپ Galaxy Book S خود از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx کوالکام استفاده کرد، اما امسال سامسونگ راهی عکس رقیب همیشگی خود را پیش‌گرفت. سامسونگ برای لپ‌تاپ Galaxy Book S جدید خود تراشه‌ی 10 نانومتری Core i5-L16G7 را در نظر گرفته است.

حدود یک سال پیش، سامسونگ از لپ‌تاپی با قابلیت حمل‌پذیری بالا که حول یک SOC ARM ساخته شده بود، پرده برداشت و سپس آن را با هیاهوی بسیار به بازار عرضه کرد. تراشه‌ی Snapdragon 8cx مهم‌ترین تلاش کوالکام برای جهش از صنعت تراشه‌های موبایل و تبلت به پردازنده‌های PC و لپ‌تاپ بود که اخیراً نیز در لپ‌تاپ Flex 5G لنوو مورد استفاده قرار گرفته است.

اما امسال سامسونگ تراشه‌های کوالکام را کنار گذاشته و برای Galaxy Book S خود از پردازنده‌های هیبرید خانواده‌ی Lakefield اینتل استفاده می‌کند.

galaxy-book-s2.jfif

البته Galaxy Book S بر پایه‌ی تراشه‌ی Snapdragon هنوز هم با عنوان نسخه‌ی LTE این دستگاه به‌فروش می‌رسد، اما نسخه‌ی Wi-Fi این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی Core i5-L16G7 مجهز می‌شود.

Core i5 L16G7 اینتل یک پردازنده‌ی 5 هسته‌ای با فناوری ساخت 10 نانومتری است و این فناوری ساخت هنوز هم با برنامه‌های 32 بیتی و 64 بیتی ساخته شده برای ویندوز نسبت به همتای کوالکام خود سازگاری بیشتری دارد. البته قابل توجه است نسخه‌ی اینتل Galaxy Book S از شبکه‌های LTE هم در کشورهای مشخص خارج از آمریکا پشتیبانی می‌کند.

به پردازنده‌ی Core i5-L16G7 هیبرید گفته می‌شود، چون این پردازنده چهار هسته‌ی کم‌قدرت Tremont را با یک هسته‌ی قوی Sunny Cove ترکیب کرده و با توجه به نیاز سیستم حالت توربو را فعال یا غیرفعال می‌کند.  

نتیجه‌ی تمام این‌ها احتمالاً یک Galaxy Book S است که افزون‌بر عملکرد بهتر، به عمر باتری و حمل‌پذیری دستگاه صدمه‌ای وارد نمی‌کند. در این مورد سامسونگ مدعی است لپ‌تاپ جدید خود تا 17 ساعت شارژدهی داشته و با وزن حدود 1 کیلوگرم و ضخامت 0.46 اینچی عرضه می‌شود.  

در حالی که هر دو نسخه از این لپ‌تاپ به 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD، نمایشگر 13.3 اینچی Full HD و حسگر اثر انگشت مجهز هستند، اما نسخه‌ی Snapdragon آن از شارژدهی بهتری (تا 25 ساعت) برخوردار است. البته سامسونگ برای نسخه‌ی اینتل به‌جز رنگ خاکستری، یک مدل خاص طلایی رنگ نیز عرضه می‌کند.

book-s_product_specifications.jpg

در کشور آمریکا نسخه‌ی اینتل لپ‌تاپ Galaxy Book S به جدیدترین مدل شبکه‌ی Wi-Fi 6 مجهز بوده و قادر است تا 30 درصد سرعت اینترنت را بهبود بخشد.

برتری دیگری که نسخه‌ی اینتل Galaxy Book S بر نسخه‌ی کوالکام آن دارد، قیمت آن است؛ در صورتی که کاربر به شبکه‌های LTE نیازی نداشته باشد، نسخه‌ی Wi-Fi لپ‌تاپ Galaxy Book S با پردازنده‌ی اینتل به قیمت 950 دلار عرضه می‌شود و از برادر کوالکامی خود 50 دلار ارزان‌تر می‌باشد.

همچنین علیرغم اینکه با رویداد Unpacked سامسونگ در ماه آگوست فاصله‌ای نداریم، لپ‌تاپ Galaxy Book S هم‌اکنون نیز در دسترس بوده و اینطور که پیداست سامسونگ رویداد Unpacked را فقط برای اسمارت‌فون‌های محبوب خود ذخیره کرده است.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار