کد خبر: ۳۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
مقامات شهر سن فرانسیسکو نام‌گذاری یکی از بیمارستان‌های دولتی منطقه به اسم مارک زاکربرگ را محکوم کرده‌اند، و این موضوع مورد حمایت پرستاران، پزشکان و متخصصان بیمارستان قرار گرفته است؛ آنها نسبت به سیاست‌های اخیر فیسبوک و عدم شفاف‌سازی کافی این شبکه اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : مقامات شهر سن فرانسیسکو نام‌گذاری یکی از بیمارستان‌های دولتی منطقه به اسم مارک زاکربرگ را محکوم کرده اند، و این موضوع مورد حمایت پرستاران، پزشکان و متخصصان بیمارستان قرار گرفته است؛ آنها نسبت به سیاست‌های اخیر فیسبوک و عدم شفاف‌سازی کافی این شبکه اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ پیرو کمک ۷۵ میلیون دلاری بنیان‌گذار فیسبوک به بیمارستان مورد بحث، نام این مرکز درمانی به زاکربرگ تغییر یافت. طی تمام این سال‌ها نیروهای شاغل در بیمارستان در رابطه با نظارت و ارتباطات فیسبوک و مشکلات و حواشی آن، به خصوص در زمینه حریم خصوصی، تحقیقات غیراخلاقی، عدم شفاف‌سازی اطلاعات، نفرت پراکنی و بسیاری موارد دیگر ابراز نگرانی کردند.

در همین راستا «گوردون مار» ناظر ارشد شورای شهر سن فرانسیسکو انتخاب نام زاکربرگ برای این بیمارستان را محکوم کرد و قطعنامه‌ای را به هیئت مدیره ارائه نمود. این قطعنامه قوانین واضحی پیرامون حق نامگذاری مراکز مهم شهر را تبیین می‌کند که طی آن می‌بایست هر نامی «ارزش‌ها و تعهد شهر را در رابطه با حفظ حقوق بشر، کرامت و عدالت اجتماعی و نژادی» را نمایش دهد.

تاکنون درخواست‌ها، استشهادها و اعتراضات شفاهی متعددی جهت حذف نام زاکربرگ از بیمارستان و بازگشت آن به اسم «بیمارستان عمومی سن فرانسیسکو» صورت گرفته، اما به نظر می رسد هیئت مدیره بیمارستان تمایلی به این تغییر نام ندارند. اما در هر صورت همچنان فشارها از سوی نیروهای کار داخلی بیمارستان، و همچنین شورای شهر سن فرانسیسکو ادامه دارد.

«مایک دینگل» یکی از پرستاران بازنشسته که عبارت «Zuck off» را بین جامعه پزشکان جا انداخت، به حواشی اخیر و دنباله‌دار کمپانی فیسبوک اشاره دارد. او با توجه به اینکه بیش از هزار شرکت مختلف تبلیغات خود در شبکه اجتماعی متعلق به زاکربرگ را متوقف کرده‌اند، فیسبوک را بستری می‌خواند که «سابقه‌ای طولانی مدت در ترویج نژادپرستی، خشونت، نشر محتوای غلط، نفرت پراکنی و اخبار دروغ داشته» و معتقد است این موضوع روی دیدگاه مخاطبان نسبت به بیمارستان تاثیر منفی خواهد داشت.

علاوه بر این ۲۶۰ دانشمند از سراسر ایالات متحده که مجموعه تحقیقاتی را تحت نظارت سازمان Chan Zuckerberg Initiative انجام می‌دهند، ماه گذشته با ارسال نامه‌ای سرگشاده از مدیرعامل فیسبوک خواستند تا قوانین و سیاست‌های این شبکه اجتماعی را تغییر داده و کنترل بیشتری در زمینه نشر محتوای نفرت پراکن داشته باشد. در حال حاضر سرانجام تغییر نام مجدد بیمارستان مورد بحث مشخص نیست.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار