کد خبر: ۳۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
مایکروسافت گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد که برخلاف انتظارات، از درآمدزایی مطلوب این شرکت در بازه یاد شده با وجود رکود اقتصادی ناشی از دنیاگیری کووید-۱۹ خبر می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد که برخلاف انتظارات، از درآمدزایی مطلوب این شرکت در بازه یاد شده با وجود رکود اقتصادی ناشی از دنیاگیری کووید-۱۹ خبر می‌دهد.

گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ (آوریل تا انتهای ژوئن) نشان می دهد که دنیاگیری کرونا نه تنها ضرری به این شرکت وارد نکرده، بلکه برای بسیاری از بخش‌های این شرکت سودآور بوده است که دلایل اصلی آن دورکاری مردم دنیا، روی آوردن کاربران به بازی‌های ویدیویی، ویدیوکنفرانس و دیگر سرگرمی‌های مجازی اعلام شده است.

مایکروسافت می‌گوید ۳۸.۰ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ درآمد داشته است که افزایش ۱۳ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. از این میزان، ۱۱.۲ میلیارد دلار سود بوده که ۵ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است. کسب و کار مایکروسافت به لطف عملکرد مناسب این شرکت در بخش محاسبات ابری و فروش خوب محصولات سرفیس و خدمات Xbox، دوران خوشی را در دوران کرونا سپری می‌کند.

بخش Intelligent Cloud مایکروسافت ۱۳.۴ میلیارد دلار درآمد در بازه مالی مورد بحث عاید این شرکت کرده که ۱۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است. قسمت اعظم درآمدهای این بخش به لطف پلتفرم «اژور» بوده که نزدیک به ۵۰ درصد رشد کرده است.

بخش سرفیس و Xbox همانند پلتفرم اژور یا محصولات آفیس و ویندوز برای مایکروسافت پول ساز نیستند، اما همچنان به رشد قابل توجه خود ادامه می‌دهند. مایکروسافت می‌گوید درآمد بخش سرفیس تقریباً ۳۰ درصد در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است. بخش Xbox نیز به لطف فروش خوب بازی‌ها و اشتراک Xbox Live و دیگر محتواهای دیجیتالی، ۶۵ درصد رشد کرده است.

از دیگر عوامل تأثیرگذار در افزایش درآمد مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ می‌توان به فروش ویندوز (رشد ۷ درصد)، محصولات تجاری آفیس (رشد ۵ درصد)، محصولات مصرفی آفیس (رشد ۶ درصد) و لینکدین (رشد ۱۰ درصد) اشاره کرد.

کسب و کار مایکروسافت با عملکرد خوب تقریباً بدون آسیب در حال عبور از رکود اقتصادی دوران کرونا است. همین عامل سبب افزایش قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه به ۲۱۱.۷۵ دلار به ازای هر سهم شد. مایکروسافت در حال حاضر با ارزش بازار بیش از ۱.۶ تریلیون دلار، دومین شرکت ارزشمند دنیا محسوب شده و بالاتر از آمازون و پایین تر از اپل قرار دارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار