کد خبر: ۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
یکی از محققان مستقل موفق به طراحی دستگاهی مبتنی بر سیستم رزبری پای شده، که به افرادی که به خوبی نمی‌توانند از دستان خود استفاده کنند کمک کرده و آنها را قادر می‌سازد ابزار الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند را با چشم کنترل نمایند.
به گزارش آی تابناک : یکی از محققان مستقل موفق به طراحی دستگاهی مبتنی بر سیستم رزبری پای شده، که به افرادی که به خوبی نمی‌توانند از دستان خود استفاده کنند کمک کرده و آنها را قادر می‌سازد ابزار الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند را با چشم کنترل نمایند.

بدون شک افرادی که به طور کامل نمی‌توانند از توانایی‌های دستان خود استفاده کنند، در تعامل روزانه با ابزار الکترونیکی، مانند گوشی‌های هوشمند لمسی با دشواری‌های متعددی همراه هستند. با در نظر داشتن چنین شرایطی «زک فریدمن» دستگاهی به اسم «هایپروایزر» طراحی کرده است که در واقع حرکت چشم و قرنیه کاربر را دنبال کرده و امور را مانند یک ماوس در صفحه نمایش گجت‌های مختلف کنترل می‌کند.

هایپروایزر روی ماژول محاسباتی رزبری پای، سوار شده بر بورد اصلی استریوپای طراحی شده و سنسورهای آن تمام اطلاعات دستگاه را به رزبری پای منتقل می‌کنند تا فرآیند تحلیل و پردازش داده‌ها انجام شود. دو فرستنده و گیرنده اینفرارد برای تعیین و پردازش داده‌های مربوط به نگاه کاربر، دو رابط سریال دوربین جهت دنبال کردن حرکات چشم، و چندین LED برای اعلام وضعیت، این دستگاه را در انجام عملیات همراهی می‌کنند.

هنگامی که کاربر به نقطه به خصوصی نگاه می‌کند، یک دوربین استریمی ویدیویی و ممتد از آن را به واحد محاسباتی رزبری پای منتقل می‌کند و داده‌ها توسط کتابخانه OpenCV تحلیل می‌شوند. در همین حین دومین دوربین برای ارتقای دقت در تشخیص نقطه مورد نظر کاربر و مسیری که قرنیه به آن خیره شده تعبیه شده است.

بعد از انجام تمام محاسبات، دستگاه تعیین می‌کند که شما به کجا نگاه می‌کنید و نشانگر ماوس را به آن نقطه منتقل می‌سازد. کاربر برای کلیک کردن روی هدف مورد نظرش می‌تواند پلک بزند، یا برای گرفتن و جابجا کردن آن چشمش را تنگ کند. دو بار پلک زدم مداوم هم به معنای اسکرول کردن به سمت پایین یا بالا خواهد بود. در تمام این مدت دستگاه به گیرنده‌هایی اختصاصی متصل خواهد بود که داده‌ها را از هدست دریافت می‌کنند، بنابراین سیستم به خوبی متوجه می‌شود عملیات مد نظر کاربر چیست.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار