کد خبر: ۳۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
یک کمیسیون فدرال ایالات متحده آمریکا که توسط مدیرعامل سابق گوگل، «اریک اشمیت» و قائم مقام سابق وزارت دفاع این کشور، «رابرت او. ورک» مدیریت می‌شود، بدنبال تاسیس یک دانشگاه برای آموزش نسل آینده برنامه‌نویس‌های دولتی است.
به گزارش آی تابناک : این دانشگاه که «U.S. Digital Service Academy» نامگذاری می‌شود، یک مرکز آموزشی معتبر خواهد بود که به دانشجویان خود مدرک می‌دهد و افراد در زمینه‌های مختلف مانند امنیت سایبری و هوش مصنوعی آموزش می‌بینند. در این دانشگاه، دانشجویان یکسال تحصیلی خواهند داشت و در طول تابستان در بخش‌ دولتی و خصوصی دوره‌های کارآموزی را طی خواهند کرد.

این دانشگاه نسل جدید برنامه‌نویسان را پرورش می‌دهد و با مراکز مطرح، MIT و استنفورد رقابت می‌کند. اغلب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها بخش‌های خصوصی را برای کار انتخاب می‌کنند، البته می‌توانند در بخش‌های دولتی نیز مشغول به کار شوند.

این کمیسیون تاسیس یک موسسه جدید با نام «کمیسیون امنیت ملی هوش مصنوعی» «NSCAI» را پیشنهاد داده بود که کنگره در سال ۲۰۱۸ آن را با هدف مقابله با سرمایه‌گذاری گسترده چین در هوش مصنوعی تاسیس کرد. به گفته کمیسر NSCAI و رئیس سابق FCC، هر سازمانی که کنگره ایجاد کرده باید تلاش کند تا در زمینه استخدام موفق باشد:

«استعدادها در اشکال مختلف و از محل‌های متفاوت می‌آیند و اگر استخدام تنها در محل‌هایی که مسیر هموار است، انجام شود، فرصت‌ها و استعدادهای زیادی را از دست داده‌اید.»

در حال حاضر دانشگاه‌های MIT و استنفورد که موسسان گوگل در آن تحصیل کرده‌اند، اولین مقصد استعدادها در سراسر جهان محسوب می‌شوند. دانشگاه جدید باید با این مراکز آموزشی رقابت کند، اما احتمالا تبدیل به سومین مقصد می‌شود و دانشجویان آن پس از فارغ‌التحصیلی در شغل‌های دولتی کار خود را ادامه می‌دهند.

اریک اشمیت از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ مدیرعامل گوگل بود و در فوریه امسال از سمت خود به عنوان مشاور فنی کناره‌گیری کرد. دلیل استعفای اشمیت مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد این کار با هدف افزایش فعالیت‌های وی در زمینه نظامی و دولتی صورت گرفته است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار