تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 09
مادام توسو، بِرند مشهور سازندۀ مجسمه‌های مومی از افراد مشهور امروز اعلام کرده است که چهرۀ استیو وزنیاک، دوست و همکار استیو جابز و بنیان‌گذار مشترک شرکت اپل را می‌سازد.


حامد عسگری-آی‌تابناک: مادام توسو، بِرند مشهور سازندۀ مجسمه‌های مومی از افراد مشهور امروز اعلام کرده است که چهرۀ استیو وزنیاک، دوست و همکار استیو جابز و بنیان‌گذار مشترک شرکت اپل را می‌سازد. قرار است این هنرمند افسانه‌ای، مجسمۀ تمام قد استیو را برای نخستین بار در جشنوارۀ «کمیک کان سیلیکون ولی» در سن خوزه، چند هفتۀ آینده برای نخستین بار به نمایش بگذارد و به این ترتیب، استیو ووزنیاکِ نه چندان خوش‌هیکل پا به تالار مشاهیری خواهد گذاشت که تا به حال در انحصار ستاره‌ها و سیاست‌مداران بوده است! او سومین چهرۀ دنیای فناوری دیجیتال خواهد بود که مجسمۀ مومی او زینت بخش این موزۀ مشهور خواهد شد.

به تازگی، او میهمان گروهی از مجسمه سازها و هنرمندان گروه مادام توسو بوده است تا اندازه‌های واقعی او و نیز رنگ مو و چشم‌هایش را به دقت اندازه‌گیری و ثبت کنند تا حاصل کار، دقیقاً مانند نمونۀ اصلی درآمده و در قالب مومی، جاودانه شود.

این گروه در مجموع 250 اندازۀ مختلف از اندام استیو، که پس از جابز یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سیلیکون ولی به شمار می‌رود را طی دو ساعت ثبت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود کار ساخت مجسمۀ او طی چهار ماه به اتمام برسد. بهای تخمینی این مجسمه پس از اتمام، 350 هزار دلار ارزیابی شده است.

استیو در یک ویدئو توضیح داده است که به شدت به این مسئله مفتخر بوده و احساس غرور می‌کند. او از میان نام‌های مشهوری مانند الون ماسک، جرج لوکاس، لری پیج و ماریسا میر (از یاهو) انتخاب شده است و پس از ساخت، درست در کنار یار قدیمی خود، استیو جابز و نیز مارک زاکربرگ، در موزۀ مادام توسو جایگاه ثابتی را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: ونچربیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار