کد خبر: ۳۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 05

انواع نرم افزار حسابداری پارمیس

حسابداری یکی از قدیم ترین علوم تاریخ است که می توان قدمت آن را به اولین معاملات بشر نسبت داد. زمان زیادی برای تعیین اصول و قوانین حسابداری نیاز بود تا در نهایت حسابداری دو طرفه به عنوان بهترین قانون حسابداری معرفی و مورد پذیرش همه قرار گرفت.

انواع نرم افزار حسابداری پارمیس

در آغاز انجام امور حسابداری کاملا دستی و به دلیل ثبت در دفاتر مختلف زمان بر بود؛ اما همگام با پیشرفت تکنولوژی، دنیای حسابداری نیز تغییر کرد و نرم افزارهای حسابداری مختلف با هدف خودکار کردن بسیاری از وظایف حسابداری و افزایش سرعت ثبت داده ها و کاهش خطای انسانی تولید شدند.

امروزه امکانات متنوعی از ورود خودکار داده های مالی تا تهیه انواع گزارش های مالی و استاندارد برای نرم افزارهای حسابداری در نظر گرفته شده است. علاوه براین، به دلیل تغییر نیازهای کسب وکارهای مختلف از نرم افزار مالی امکان اتصال و یکپارچه شدن نرم افزار حسابداری با دیگر نرم افزارهای مورد استفاده در شرکت مانند نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) یا نرم افزارهای مرتبط به کسب وکارهای اینترنتی وجود دارد.

به دلیل همین تنوع در نرم افزارهای حسابداری است که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت ها و اصناف مختلف به دغدغه ای مهم تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا با انواع نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار آشنا شویم و تا بتوانید برای انتخاب نوع نرم افزار حسابداری مالی مناسب کسب و کارتان راحت تر تصمیم گیری کنید.

نرم افزار حسابداری ویندوزی دارای قفل

رایج ترین نوع نرم افزارهای حسابداری مالی، نرم افزارهای ویندوزی و قابل نصب روی رایانه هستند که به هنگام خرید این نرم افزارها، قفل نرم افزار نیز باید دریافت کنید تا به محیط کاربری نرم افزار و امکان ثبت یا تحلیل اطلاعات دسترسی داشته باشید. در واقع در نرم افزارهای ویندوزی بدون داشتن قفل امکان ورود به نرم افزار را نخواهید داشت.

انواع نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار مالی یکپارچه

نرم افزارهای مالی یکپارچه برای شرکت ها و سازمان ها با سطح متوسط تا بزرگ مناسب هستند. با توجه به زمینه ی فعالیتِ کاربران این نرم افزارها، اغلب امنیت بالایی داشته و به دلیل یکپارچه بودن تمام نرم افزارهای مورد نیاز شرکت یا سازمان، مدیریت بسیاری از فرایندها و عملیات ها را راحت تر کرده است. نرم افزار مالی یکپارچه، اطلاعات بخش های مختلف مانند فروش، تولید، انبار، حسابداری و بازرگانی را در پایگاه داده واحدی ذخیره می کند، در نتیجه گزارش های بهینه ای از عملیات و عملکرد بخش های مختلف ارائه می دهد.

البته با توجه به شرایط گفته شده، کار کردن با نرم افزارهای یکپارچه مالی به دلیل گسترده بودن کمی سخت خواهد بود و اغلب کاربران این نوع از نرم افزارها به آموزش های اولیه نیاز دارند.

اما حسابداری مالیاتی چیست؟

نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری مبتنی بر فضای ابری، یکی از تکنولوژی های نسبتاً جدید در دنیای حسابداری است. در راستای پاسخگویی به نیازِ کسب و کارهای جدید و نیز استارت آپ ها به دسترسیِ بدون محدودیت به اطلاعات و هزینه پایین خرید نرم افزار مالی، نرم افزار حسابداری ابری تولید شد. مزیتی که نرم افزارهای ابری به کاربران خود ارائه می دهند، عدم نیاز به سیستم مشخص برای ورود به محیط نرم افزار و دسترسی به اطلاعات مالی است.

 در واقع در ابتدا شما به یک سخت افزار مانند گوشی هوشمند یا رایانه نیاز دارید تا نرم افزار حسابداری مالی خود را راه اندازی کنید، پس از آن از طریق هر سیستمی و به واسطه اینترنت می توانید وارد محیط کاربری خود شده و داده های مالی را ثبت و یا پردازش کنید. مزیت مهم دیگر این نوع از نرم افزارها هزینه پایین آنها است، در واقع شما به صورت ماهیانه حق اشتراک پرداخت می کنید و نیازی به پرداخت هزینه سنگین خرید نرم افزار حسابداری در ابتدای شروع کسب و کار خود ندارید.

نرم افزار حسابداری شخصی

حسابداری هزینه ها و درآمدها نه تنها در دنیای کسب و کار بلکه در زندگی شخصی افراد نیز اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه برای مدیریت بهتر هزینه های شخصی افراد، برنامه حسابداری شخصی که اغلب رایگان هستند، شکل گرفت.

 

اما بدانید از : ۱۰ ویژگی کلیدی بهترین نرم افزارهای حسابداری

 

دسته بندی نرم افزار حسابداری بر حسب زمینه فعالیت کسب و کارها

در کنار دسته بندی نرم افزار حسابداری به ویندوزی، ابری و یکپارچه این نرم افزارها را بر حسب نیاز اصناف و مشاغل مختلف دسته بندی می کنند. از آنجا که کسب و کارها به انواع تولیدی، خدماتی و شرکتی تقسیم می شوند و هر یک نیازهای حسابداری متفاوتی برای مدیریت فرآیندهای خود دارند، نرم افزارهای حسابداری را برای تعیین ویژگی ها و امکاناتی که به کاربران ارائه می دهند به انواع شرکتی، بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و صندوق فروشگاهی طبقه بندی می کنند. البته هر کدام از این نرم افزارها با توجه به نیاز و سطح کسب و کار می تواند امکانات مختلفی را به کاربران خود ارائه دهد.

به عنوان مثال نرم افزار فروشگاهی امکان تعریف مشتری، صادر کردن سند و ثبت چک های پرداختی و دریافتی و دیگر کارهای حسابداری را به کاربران خود می دهد ولی صندوق فروشگاهی صرفاً برای صادر کردن فاکتور فروش است و امکانات مربوط به انجام امور حسابداری را ارائه نمی دهد.

نرم افزار حسابداری تولید امکانات مختلفی چون ثبت فرمول ساخت کالا، ثبت عملیات تولید، محاسبه بهای تمام شده کالای تولیدی و بسیاری دیگر را ارائه می دهد.

 به هنگام خرید نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکار خود لازم است ابتدا با در نظر گرفتن زمینه فعالیت خود شرکتی، خدماتی یا بازرگانی بودن آن را تعیین و بعد از آن بر اساس نیازهای خود از نرم افزار، سطح کسب و کار و میزان بودجه در نظر گرفته شده، نوع ویندوزی، ابری یا یکپارچه را تعیین کنید.

انواع نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس، پاسخگوی تمام نیازهای حسابداری شما

فناوری اطلاعات پارمیس از جمله شرکت های با سابقه در زمینه طراحی و ارائه نرم افزار حسابداری است. فناوری اطلاعات پارمیس به واسطه سابقه 20 ساله فعالیت خود در زمینه نرم افزار حسابداری و ارتباط مستقیم با کسب و کارهای مختلف توانسته است به شناخت دقیقی از نیازهای آنها دست یافته و امکانات مورد نیاز در حسابداری را بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری در محصولات خود طراحی نماید.

پارمیس در جهت پاسخگویی به نیازهای حسابداری اصناف مختلف، انواع نرم افزار حسابداری ویندوزی (پارمیس پرو)، یکپارچه (پارمیس استار)، ابری(راهکار ابری پارمیس 360) و برنامه حسابداری شخصی(پارمیس همراه) را به بازار ارائه کرده است.

با در نظر گرفتن این نکته که نیازهای حسابداری شرکت ها به اندازه شرکت و نوع فعالیت آنها وابسته است، پارمیس نسخه های مختلفی در نرم افزارهای شرکتی، بازرگانی، تولیدی و فروشگاهی طراحی کرده است که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با امکانات و ویژگی های هر نسخه و اطلاع از قیمت محصولات حسابداری پارمیس با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید.

منبع: نرم افزار حسابدری پارمیس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار