تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 08
بنا بر گزارش‌ها، موضوع این نشست انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایالات متحده بوده است.
ملاقات مخفیانۀ جمهوری‌خواهان امریکا با رؤسای شرکت‌های فناوری




حامد عسگری-آی‌تابناک: تعدادی از قدرتمندترین رهبران حوزۀ فناوری با سناتورها، رهبران حزبی و میلیاردرهای جمهوری‌خواه در آخر هفتۀ اخیر ملاقات کرده‌اند. این ملاقات که بر روی یک جزیرۀ خصوصی در نزدیکی ساحل ایالت جورجیا صورت گرفته است، بنا بر گزارش‌ها با موضوع رایزنی در مورد وضعیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اختصاص داشته است. در میان رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری، تیم کوک مدیر عامل اپل، لری پیچ یکی از بنیان‌گذاران گوگل و الون ماسک مدیر شرکت تسلا و SpaceX در این جمع حضور داشته‌اند.

به طور سنتی نشست‌هایی که در این جزیره برگزار می‌شده است از دسترس خبرنگاران دور است اما امسال «بیل کریستول» گزارشی را از این نشست تنظیم کرده و وضعیت کلی این جلسه را چنان ترسیم کرده که به گفتۀ او، «در تسخیر شبح ترامپ» بوده است. به گفتۀ او نارضایتی گسترده‌ای بر علیه ظهور و اوج‌گیری محبوبیت ترامپ در میان این گروه به چشم می‌خورد و شماری از بزرگان جمهوری‌خواه، از جمله استراتژیست شناخته شده «کارل روو»، سخنگو «پل رایان» و رهبر اکثریت سنا «میچ مک‌دانل» با دیگران در این مورد به تبادل نظر پرداخته اند.

آن‌ها در این جلسه در مورد دلایل موفقیت ترامپ تا به این جای کار به بحث پرداخته و ابراز امیدواری کردند به زودی شاهد شکست او باشند. مواضع تیم کوک و همکاران او در این مورد به طور دقیق نقل نشده است، اما در عوض در جریان گفتگوها یک درگیری میان او و سناتور «تام کاتون» از آرکانزاس به وقوع پیوست که توجه همه را به خود جلب کرد. این بحث که در مورد مناقشه بر سر کدگذاری میان اپل و دولت بود، به فضای ناخوشایندی در جمع دامن زد که به گفتۀ شاهدان، گفته‌های خصمانۀ تام کاتون در این مورد ایجاد کرده بود. یک شخص ناشناس، برخورد او را «خشن» توصیف کرده است.

منبع: د-وِرج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار