کد خبر: ۳۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
انتقال‌دهنده پرظرفیت از جمله دستگاه‌های کلیدی برای توسعه زیرساخت اینترنت است که محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی این محصول شده‌اند.
به گزارش آی تابناک  : ناصر یزدانی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان «روتر» یا «انتقال‌دهنده پر ظرفیت» را دستگاهی دانست که برای دریافت، تجزیه، تحلیل و انتقال بسته‌های اطلاعات و داده در یک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفت: این دستگاه مانند یک دروازه برای اطلاعات و داده عمل می‌کند و  انتقال دهنده پرظرفیت، ظرفیت انتقال حجم بیشتری از داده و بسته‌های اطلاعاتی را دارد.

وی ادامه داد: روتر (انتقال دهنده) پرظرفیت دستگاهی است که در زیرساخت مرتبط با فناوری اطلاعات و اینترنت، در زمینه حمل و نقل اطلاعات و داده کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به حدی گسترده است که تمام سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد. در واقع در هر خانه یا نهادی که دو کامپیوتر وجود دارد که تشکیل یک شبکه را می‌دهند، این دستگاه نیز مورد نیاز است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، یزدانی با اشاره به طراحی و ساخت روتر در این شرکت افزود: دستگاهی که در این شرکت تولید شده است، تا 160 گیگ بر ثانیه قدرت دارد و حدود 20 درصد از نمونه مشابه خارجی ارزانتر است، ضمن آنکه این محصول دانش‌بنیان دو سال ضمانت دارد و به همراه خدمات پس از فروش به مشتری عرضه می‌شود. 




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار