کد خبر: ۳۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 27
هکرها اطلاعات ۷.۵ میلیون کاربر اپ بانکی دیجیتال «Dave» را در یک فروم عمومی منتشر کردند، اقدامی که باعث شده سازنده این برنامه، نقص امنیتی آن را تایید کند.
به گزارش آی تابناک :  این نقص امنیتی در حقیقت به شبکه شریک تجاری سابق آن، «Waydev» که یک پلتفرم تحلیلی مورد استفاده توسط تیم‌های مهندسی است، مربوط می‌شود. سخنگوی Dave اعلام کرده:

«به علت رخنه امنیتی در Waydev، یکی از تامین‌کنندگان خدمات شخص ثالث سابق Dave، هکرها به برخی اطلاعات کاربران به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کردند.»

به گفته این کمپانی، هم اکنون هکرها به شبکه دسترسی ندارند و به کاربران قربانی نیز اطلاع داده شده است. پسوردهای اپلیکیشن Dave پس از اینکه در معرض خطر قرار گرفتند، ریست شدند:

«هنگامی که متوجه چنین موضوعی شدیم، به سرعت تحقیق درباره آن را آغاز کردیم و هم اکنون این پرونده با هماهنگی مقامات قانونی شامل FBI در جریان است. هکرها توانسته‌اند به برخی پسوردها دست پیدا کنند و بدنبال فروش اطلاعات مشتریان هستند.»

اپ بانکی

این کمپانی برای تحقیقات خود، با شرکت امنیت سایبری «CrowdStrike» نیز همکاری می‌کند. این اطلاعات روی فروم هک «RAID» منتشر شده است. گروه هکری که به اطلاعات کاربران دست پیدا کرده، شناخته شده است و با نام «ShinyHunters» فعالیت دارد. این گروه طی چندین ماه گذشته حملات مختلفی شامل حمله به حساب گیت هاب مایکروسافت و شرکت‌هایی مانند Zoosk و Home Chef را انجام داده، البته بزرگترین حمله اخیر آن مربوط به فروشگاه اینترنتی «توکوپدیا» می‌شود.

هم اکنون اطلاعات کاربران اپ بانکی Dave به صورت رایگان در دسترس قرار دارند و می‌توان آن‌ها را دانلود کرد، البته باید ابتدا عضو این فروم شد. این دیتا شامل اطلاعاتی مانند نام واقعی، شماره تلفن، ایمیل، تاریخ تولد و آدرس خانه می‌شود و در برخی آن‌ها اطلاعات پرداخت و شماره تامین اجتماعی نیز به چشم می‌خورند که البته رمزگذاری شده‌اند. به گفته Dave، مدرکی مبنی بر استفاده هکرها از این اطلاعات برای اقدامات غیرقانونی وجود ندارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار