کد خبر: ۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 22
شرکت اچ پی در نهایت در MWC بارسلونا از طرح بزرگ خود برای رقابت با آیفون رونمایی کرد که بر اساس طرحی است که «مگ ویتمن» در سال 2012 برای ورود این شرکت به عرصه گوشی های هوشمند ریخته بود. این شرکت قرار است تا پایان تابستان سال 2016 در 10 بازار مختلف در سراسر دنیا اقدام به معرفی و عرضه یک گوشی هوشمند جدید کند اما این هوشمند به هیچ وجه یک هوشمند اندروید نیست.

شرکت اچ پی در نهایت در
MWC بارسلونا از طرح بزرگ خود برای رقابت با آیفون رونمایی کرد که بر اساس طرحی است که «مگ ویتمن» در سال 2012 برای ورود این شرکت به عرصه گوشی های هوشمند ریخته بود. این شرکت قرار است تا پایان تابستان سال 2016 در 10 بازار مختلف در سراسر دنیا اقدام به معرفی و عرضه یک گوشی هوشمند جدید کند اما این هوشمند به هیچ وجه یک هوشمند اندروید نیست.

گوشی جدید اچ پی بر مبنای سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت است و بسیار شبیه به آن چیزی است که عنوان «سوپر اسمارت فون» را به آن اطلاق میکنند. معنی این عنوان آن است که با یک گوشی هوشمند فوق العاده قوی و سطح بالا و به احتمال زیاد گران قیمت روبرو خواهیم بود.

دستگاه جدید اچ پی با نام HP Elite x3 به این منظور طراحی شده است که یک All-in-On برای کاربران باشد و قابلیت جایگزینی هم به عنوان گوشی هوشمند، هم تبلت/لپتاپ و هم PC را داشته باشد.

در واقع و فی نفسه این دستگاه یک گوشی هوشمند است و اندازه آن تقریبا به اندازه آیفون 6 پلاس است. از پردازشگر قدرتمند اسنپدراگون 820 بهره برده و باتری غول پیکر آن 30 درصد بزرگتر از باتری آیفون است و توان پوشش امور کاربر در تمام طول روز را دارا است. این اطلاعاتی است که «مایکل پارک» قائم مقام بخش محصولات موبایل اچ پی به نشریه «بیزینس اینسایدر» داده است.

برای این دستگاه همچنین دو پایه ارتباطی یا Dock Station متفاوت طراحی شده است که یکی از آنها به کاربر اجازه میدهد تا صفحه کلید، نمایشگر، کابل Ethernet و مانند آن را به این فبلت متصل کند:

طرح بزرگ HP برای رقابت با آیفون با استفاده از یک ویندوز فون


پایه ارتباطی دیگر که نام آن Mobile Extender گذاشته شده شامل یک صفحه نمایش و صفحه کلید است که میتواند این هوشمند را به کلی تبدیل به یک لپتاپ کند.

طرح بزرگ HP برای رقابت با آیفون با استفاده از یک ویندوز فون


بهتر از همه این ها آنکه اچ پی اقدام به ارائه برخی نرم افزارهای ویژه میکند که با استفاده از آن میتوان یک App Store خصوصی ساخت که امکان دسترسی کارمندان و کاربران بر روی یک شبکه به تمامی اپلیکیشن های موجود بر روی PC ها را میدهد. البته اگر شرکت آنها اقدام به نصب و تنظیم این Store برای استریم اپلیکیشن کرده باشد. همچنین زمانی که گوشی هوشمند را به پایه ارتباطی آن متصل کنید به شکل خودکار همه نرم افزارها از فرمت موبایل به فرمت دسکتاپ تغییر میکنند.

این یک ایده جذاب برای تحول یک گوشی هوشمند است اما برای اولین بار نیست که این ایده به این شکل و با استفاده از پایه های ارتباطی مطرح میشود. در واقع موتورولا نیز پیش از این در سال 2011 با ایده Atrix همین کار را میکرد. کارشناسان بسیار از این ایده استقبال کردند اما در نهایت ایده موتورولا گران، دچار نقایص فنی و مشکلات دیگر بود که منجر به توقف آن ایده یکسال بعد از طرح شد.

هنوز در مورد بهای دستگاه Elite X3 اچ پی هیچ اظهار نظری نشده است و تنها به این گفته بسنده شده است که بسیار به صرفه تر از یک PC، گوشی هوشمند و تبلت به عنوان دستگاه های جداگانه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار