کد خبر: ۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 23
ویندوز 10 با هدف ارائه تجربه ای یکسان در لپ تاپ ها و تبلت ها معرفی شده و در بیلد 1511 به ویژگی ردیابی موقعیت مکانی مجهز شده است.

چگونگی ردیابی مکان لپ تاپ مجهز به ویندوز 10

اپلیکیشن های ردیابی موقعیت مکانی از محبوبترین گزینه ها در میان سیستم عامل های تلفن همراه هستند و اندروید و iOS نیز این ویژگی را ارائه می کنند. ردیابی موقعیت مکانی به کاربر کمک می کند تا در صورت گم شدن، سرقت و یا فراموش کردن جایی که دستگاه خود را قرار داده آن را پیدا کند.

اما گوشی های هوشمند تنها دستگاه های قابل حمل مورد استفاده کاربران محسوب نمی شوند و تبلت ها و لپ تاپ ها نیز از دستگاه های محبوب بوده که احتمال گم شدن و سرقت آنها نیز زیاد است. ویندوز 10 با هدف ارائه تجربه ای یکسان در لپ تاپ ها و تبلت ها معرفی شده و در بیلد 1511 به ویژگی ردیابی موقعیت مکانی مجهز شده است. برای آگاهی از چگونگی فعال کردن این ویژگی با ما همراه باشید.

چگونگی ردیابی مکان لپ تاپ مجهز به ویندوز 10

به بخش تنظیمات (Settings) مراجعه کرده و روی Update & Security کلیک کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود باید زبانه Find My Device قابل مشاهده باشد. روی آن کلیک کنید. داخل این بخش فعال یا غیر فعال بودن این ویژگی قابل مشاهده است. اگر گزینه غیر فعال است روی دکمه Change کلیک کنید و در پنجره پاپ آپ کوچکی که ظاهر می شود گزینه On را انتخاب کنید.

چگونگی ردیابی مکان لپ تاپ مجهز به ویندوز 10

تمام کاری که باید انجام می گرفت همین بود. اگر دستگاه شما به سرقت برود یا مکان آن را فراموش کنید به این لینک مراجعه کرده و با همان حساب کاربری مایکروسافت که در لپ تاپ یا تبلت خود مورد استفاده قرار داده اید، وارد می شوید. سپس قادر خواهید بود تا موقعیت مکانی دستگاه خود را دریافت کنید.

همان گونه که اشاره شد این ویژگی با حساب کاربری مایکروسافت مورد استفاده در لپ تاپ یا تبلت کار می کند و نه یک حساب کاربری محلی. اگر گزینه Find My Device را در بخش تنظیمات مشاهده نکردید بیلد نامبر سیستم عامل خود را بررسی کرده و از اجرای بیلد 1511 یا جدیدتر اطمینان حاصل کنید. همچنین، از اضافه کردن حساب کاربری مایکروسافت مطمئن شوید.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار