تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 09
همه شرکت اپل را با گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و چند محصول پرطرفدار دیگرش می‌شناسند و کمتر کسی از این شرکت انتظار تولید یک خودرو را دارد اما ظاهرا این رویا در حال تبدیل شدن به واقعیت است و در حالیکه این شرکت رسما تاکنون تایید یا رد نکرده که در حال کار کردن بر روی یک خودروی هوشمند است،

همه شرکت اپل را با گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و چند محصول پرطرفدار دیگرش می‌شناسند و کمتر کسی از این شرکت انتظار تولید یک خودرو را دارد اما ظاهرا این رویا در حال تبدیل شدن به واقعیت است و در حالیکه این شرکت رسما تاکنون تایید یا رد نکرده که در حال کار کردن بر روی یک خودروی هوشمند است، شواهد و کارهایی که انجام می‌دهد تلویحا این موضوع را تایید می‌کنند و بعید نیست که تا چند سال آینده شاهد آغاز رقابت اپل با بزرگان دنیای خودرو باشیم. ثبت سه دامنه‌ی جدید در رابطه با خودرو از سوی این شرکت، حدس و گمان‌ها را پیرامون اهداف آینده‌ی غول آمریکایی افزایش می‌دهد.


AppleCar

به گفته‌ی وبسایت MacRoumors که در زمینه‌ی لو دادن کارها و محصولات اپل قبل از علنی شدن دستی دارد و معمولا پیشبینی‌هایش نیز درست از آب درمی‌آید، این شرکت در روزهای گذشته اقدام به ثبت سه دامین apple.car و apple,cars و apple.auto کرده است و با وجود اینکه سه دامنه‌ی مذکور هنوز فعال نیستند، اما در ماه دسامبر(آذر) ثبت شدند و ظاهرا این شرکت در حال تدارک آینده‌ی این صنعت است.

بحث و شایعات پیرامون کار کردن اپل بر روی پروژه‌ی یک خودروی هوشمند از سال گذشته آغاز شد و هنوز این شرکت به صورت رسمی این موضوع را تایید یا رد نکرده است که واقعا در پی اضافه کردن خودروی هوشمند به سبد محصولاتش است یا این بحث‌ها در حد شایعه باقی خواهند ماند. حتی اگر این شرکت به صورت قطعی کار خود را بر روی چنین پروژه‌ای آغاز نکرده باشد، شواهد و کارهایی که در طی این مدت انجام داده نشان از آن داد که چندان نسبت به این موضوع بی میل نیست.

اپل دامین‌های مذکور را از طریق شرکت MarkMonitor به ثبت رسانده که به صورت تخصصی در زمینه‌ی حفاظت از برند و نشانی‌های آنلاین ثبت شده توسط شرکت‌های بزرگ فعال است و به نوعی از آنها محافظت می‌کند.

apple-car-concept

در حال حاضر تنها فعالیت اپل در بخش خودرو محدود به سیستم CarPlay آنها می‌شود که در زمینه‌ی ارتباط گوشی‌های آیفون با خودروهای حاوی این نرم‌افزار فعال است و اکنون با ثبت سه دامنه‌ی .car و .cars و .auto می‌توان تقریبا مطمئن شد که اپل اهدافی بلند پروازانه را در سر دارد و زمینه را برای آغاز این دوئل نفس‌گیر آماده می‌کند.

بدون شک ثبت 3 دامنه با آغاز عملی پروژه‌ی طراحی و ساخت یک خودرو بسیار فاصله دارد و حداقل در کوتاه مدت نمی‌توان چندان به عرضه‌ی چنین محصولی از سوی اپل خوشبین بود.

به نظر شما در صورت ورود اپل به صنعت خودروسازی، جایگاه خودروسازان بزرگ جهان مانند تویوتا، بنز، بی ام و و… با بیش از صد سال سابقه تهدید خواهد شد یا این محصول صرفا بخشی از بازار را هدف قرار خواهد داد و پا در قلمرو این پادشاهان نخواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار