تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 27
چند سالی‌ است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ این حوزه از جمله گوگل به دنبال توسعۀ خودروهای هوشمند خود هستند و پروژه‌های بزرگی را در حوزه خودروسازی در پیش گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها در همکاری با غول‌های خودروسازی مانند فورد و جنرال موتورز هستند. در این میان، شرکت اپل در انزوای خود کاری را در پیش گرفته است و کسی هم از آن سر در نمی‌آورد.
شواهد جدید بر وجود خودروی اپل: کریسمس تیم کوک و صداهای نیمه شب


حامد عسگری-آی‌تابناک: یکی از پرسش‌های مهم در دنیای فناوری، در مورد خودروی اپل است. چند سالی‌ است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ این حوزه از جمله گوگل به دنبال توسعۀ خودروهای هوشمند خود هستند و پروژه‌های بزرگی را در حوزه خودروسازی در پیش گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها در همکاری با غول‌های خودروسازی مانند فورد و جنرال موتورز هستند. در این میان، شرکت اپل در انزوای خود کاری را در پیش گرفته است و کسی هم از آن سر در نمی‌آورد. البته این روش معمول اپل است و همه می‌دانند تا این شرکت محصولی را در دست نداشته باشد که بتواند آن را به نمایش بگذارد، از آن صحبت نمی‌کند؛ اما اتفاقات در مورد پروژۀ ماشین اپل بیش از حد پیچیده شده بود.

در حقیقت، همه از پروژۀ مورد بحث که موسوم به پروژۀ «تیتان اپل» بود، خبر داشتند ولی اپل هرگز به صورت رسمی آن را تأیید یا تکذیب نکرد. با خروج برخی نام های مشهور مانند «استیو زادسکی» از این پروژه، تردیدها در مورد آیندۀ این پروژه بیشتر شده بود.

در مقابل، همسایگان جایگاه شرکت در «سانی ویل» (Sunnyvale) جایی که گمان می‌رود محل کار بر روی این پروژه باشد، از سر و صدای شبانه روزی شکایت کرده بودند و این نشان می‌داد هنوز کار بر روی این پروژه با جدیت ادامه دارد. همچنین، این سر و صداها نشان‌هندۀ آن است که بر خلاف گمانه زنی‌های قبلی که مدعی بود خودروی اپل برقی خواهد بود، احتمال اینکه این خودرو هیبریدی باشد بیشتر است.

به هر روی، دیروز خودروی اپل یک علامت حیاتی دیگر هم از خود بروز داد تا خیل مشتاقانِ «هر آن چیزی که اپل بسازد» را گوش به زنگ بسازد. تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در نشست سالیانۀ سهام‌داران اپل، وقتی که در مورد خودروی اپل مورد پرسش قرار گفت پاسخ جالبی داد که تعبیرهای مثبتی از آن شده است. او پاسخ داد: «زمانی را که بچه بودی یادت می‌آید؟ که کریسمس بسیار هیجان انگیز بود و تو نمیدانستی چه چیزی در پایین وجود دارد. خب، قرار است تا مدتی [در مورد خودروی اپل] کریسمس باشد».

برآوردها این است که تیم کوک به خبرهای خوشی در سال‌های پیش رو در مورد این پروژه ارجاع داده است و این برای کسانی که معتقدند اپل هرچیزی را بهتر می‌سازد، خبر خوبی است!

در هر حال هیچ‌یک از پیش‌بینی‌ها از ورود این محصول اپل تا قبل از 2019 حکایت نمی‌کند و بیشتر آن‌ها نیز سال 2020 را گزینۀ محتمل‌تری می‌دانند.

توجه: عکس‌ها مفهومی بوده و صرفاً گمانه زنی کارشناسان و رسانه ها از این پروژه است.


منبع: ردموندپای-آی‌تابناک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار