خودروهای چینی در زمان تحریمهای بینالمللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند و توانستند خلاءهای موجود در چند بازهی قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را از آن خود کنند. به همین خاطر وقتی در خیابانهای ایران رانندگی کنید، احتمال اینکه یک خودروی چینی را در خیابان مشاهده کنید بسیار بالا است.
این روزها پس از اعلام علاقهی خودروسازان اروپایی برای حضور در صنعت خودروی ایران و قراردادهایی که یکی پس از دیگری به امضاء میرسد، عرصه به چینیها تنگ شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال حذف خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران در سال آینده اطلاع داد.
محسن صالحینیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توجه به تعرفههای تعیین شده، چینیها باید به سرعت توسعهی ساخت داخل محصولاتشان را مدنظر قرار دهند؛ در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
صالحی نیا به پرسشی مبنی بر سرنوشت مذاکرهی رنو و سایپا برای عقد قرارداد پاسخ داد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «فولکس واگن مذاکراتی را با کرمان خودرو و برخی دیگر از شرکتها داشته است. کیا و هیوندای نیز علاقهمند به حضور در ایران هستند و مذاکراتی با خودروسازان داخلی داشتهاند.»
منبع: ایسنا