تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 29
این روزها پس از اعلام علاقه‌ی خودروسازان اروپایی برای حضور در صنعت خودروی ایران و قراردادهایی که یکی پس از دیگری به امضاء می‌رسد، عرصه به چینی‌ها تنگ شده است.

خودروهای چینی از بازار ایران حذف می‌شوند؟ رنو، فولکس واگن، کیا و هیوندای در راه ایران

خودروهای چینی در سال‌های تحریم جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران پیدا کردند و تمام خلاءهای قیمتی را پر کردند. در زمان پساتحریم، شرکت‌های اروپایی برای حضور در ایران اقدام کردند تا جای چینی‌ها تنگ شود. اما به راستی احتمال دارد که چینی‌ها از بازار خودروی ایران حذف شوند؟

خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند و توانستند خلاءهای موجود در چند بازه‌ی قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را از آن خود کنند. به همین خاطر وقتی در خیابان‌های ایران رانندگی کنید، احتمال اینکه یک خودروی چینی را در خیابان مشاهده کنید بسیار بالا است.

این روزها پس از اعلام علاقه‌ی خودروسازان اروپایی برای حضور در صنعت خودروی ایران و قراردادهایی که یکی پس از دیگری به امضاء می‌رسد، عرصه به چینی‌ها تنگ شده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال حذف خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران در سال آینده اطلاع داد.

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت توسعه‌ی ساخت داخل محصولات‌شان را مدنظر قرار دهند؛ در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

صالحی نیا به پرسشی مبنی بر سرنوشت مذاکره‌ی رنو و سایپا برای عقد قرار‌داد پاسخ داد:

مذاکره هنوز در جریان است و نهایی نشده است. قرار‌داد سایپا با رنو مشابه قرار‌داد ایران خودرو با پژو خواهد بود. به عنوان مثال با عقد قرار‌داد، شرکت مشترکی تاسیس شده که ۵۰ درصد آن متعلق به رنو و ۵۰ درصد آن متعلق به سایپا خواهد بود. همچنین در این همکاری سایپا باید یکی از سایت‌های تولیدی خود را به عنوان آورده معرفی کند که هنوز مشخص نیست سایت پارس خودرو، شرکت بنرو یا کدام یک از زیرمجموعه‌های سایپا خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «فولکس واگن مذاکراتی را با کرمان خودرو و برخی دیگر از شرکت‌ها داشته است. کیا و هیوندای نیز علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و مذاکراتی با خودروسازان داخلی داشته‌اند.»


منبع: ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار