تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 17
گروه هکرهای ناشناس دسامبر سال گذشته میلادی به مدت یک هفته به سرورهای ترکیه حمله و اعلام کرد این حمله ها را تا زمانی که آنکارا «از پشتیبانی از داعش دست برندارد»، ادامه خواهد داد.
گروه «هکرهای ناشناس» (Anonymous) روز سه شنبه ضمن انتشار مجموعه ای از اطلاعات محرمانه پلیس ترکیه، مبارزه با فساد را دلیل این اقدام خود اعلام کردند.

به گزارش «اینترنشنال بیزینس تایمز»، هکری به نام رمز Cthulhu امروز در حالی اطلاعات پلیس ترکیه را لو داد که کمتر از دو ماه پیش هم گروه «هکرهای ناشناس» به دلیل آنچه «ارتباط آنکارا با داعش» نامیده بود، تارنماهای دولتی ترکیه را هدف حمله های سایبری قرار داده بود.


اطلاعات تازه افشاشده، شامل یک فایل فشرده 2.8 گیگابایتی و فایل هایی نافشرده به حجم 17.8 گیگابایت است.
Cthulhu مدعی است این اطلاعات را از هکری دیگر گرفته که در دو سال گذشته، دسترسی کاملی به بخش های مختلف دولت ترکیه داشته است.


گروه هکرهای ناشناس دسامبر سال گذشته میلادی به مدت یک هفته به سرورهای ترکیه حمله و اعلام کرد این حمله ها را تا زمانی که آنکارا «از پشتیبانی از داعش دست برندارد»، ادامه خواهد داد. در آن حمله سایبری، 400 هزار تارنمای ترکیه از کار افتاد.

تارنمای «اینترنشنال بیزینس تایمز» هنوز جزییات اطلاعات تازه افشاشده را منتشر نکرده است.
هکرهای ناشناس، گروهی از «هک کنشگران» (hacktivists) هستند که بدون تشکیلات منسجم و مدیریت واحد، با یکدیگر همکاری می کنند. اعضای این گروه از سال 2003 آغاز به کار کرده اند.


در سال های اخیر، سازمان های دولتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، تونس، اوگاندا، داعش، تارنماهای تبلیغ کننده ضد اخلاقی علیه کودکان، سازمان های محافظ حق تکثیر (کپی رایت)، کلیسای وست بورو و شرکت هایی مانند پی پال، مستر کارت، ویزا و سونی، قربانی حمله های این گروه هک شده اند.
هکرهای ناشناس از ویکی لیکس پشتیبانی می کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار