تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 04
یاهو اعلام کرده که برنامه جدیدی تحت عنوان “برنامه استراتژیک تهاجمی” را در دستور کار خود قرار می‌دهد.


یاهو تا پایان سال جاری، 15 درصد از مشاغل خود را حذف می‌کند


یاهو اعلام کرده که برنامه جدیدی تحت عنوان "برنامه استراتژیک تهاجمی” را در دستور کار خود قرار می‌دهد. این برنامه به دنبال محدود کردن تمرکز شرکت به زمینه‌هایی است که احساس می‌کند در آن‌ها می‌تواند قدرتمندتر ظاهر شود. یاهو امیدوار است که این برنامه باعث تقویت رشد شرکت شده، تحریک و افزایش درآمد را به همراه داشته باشد، اما متأسفانه این برنامه برای کارکنانی که در یاهو کار می‌کنند، حامل خبر خوشایندی نیست، چرا که اجرای این برنامه با ریزش 15 درصدی موقعیت‌های شغلی کنونی یاهو همراه خواهد بود.

ماریسا مایر، مدیر عامل یاهو، با برنامه جدید خود به دنبال تمرکز بر سرویس‌های جست‌وجو، ایمیل، تامبلر (پلتفرم میکروبلاگینگ و وب‌سایت شبکه اجتماعی یاهو) و همچنین بخش‌های نیوز، اسپرتس، فایننس و لایف استایل در بازارهای در حال رشد آمریکا، کانادا، بریتانیا، آلمان، هنگ کنگ و تایوان است. یاهو با تمرکز بر این سرویس‌ها، بر این باور است می‌تواند با سرعت بیشتری دست به ابتکارات نوینی بزند که سرویس‌های یاد شده را برای کاربران، جذاب‌تر کند. در رابطه با تبلیغات، این شرکت بر روی دو سرویس پیشنهادی اصلی خود متمرکز خواهد شد؛ سرویس‌های جمینی (Gemini) و برایترول (BrightRoll).

این برنامه ناظر بر این است که جهت‌دهی سرویس‌های جست‌وجوی یاهو و پلتفرم بلاگینگ تامبلر را به سمت کاربران تلفن‌های همراه متمایل کند. یاهو با سرمایه‌گذاری روی "جست‌وجوی موبایلی پیش-یادگیری” امیدوار است که سرویس جست‌وجو را برای تلفن‌های همراه بازتعریف کند؛ چیزی که آن‌ها بر این باورند رشد بلند مدت پایداری را به ارمغان خواهد آورد. برای سرویس "یاهو میل” نیز بهبود سرعت و پایداری مورد توجه قرار خواهد گرفت و علاوه بر این، تسهیل اشتراک‌گذاری، جست‌وجو و اتصال از طریق این پلتفرم، متمرکزتر دنبال خواهد شد.

یاهو با توجه به تمرکز دوباره بر محصولات اصلی خود، عرضه برخی از سرویس‌ها و خدمات خود از قبیل "گیمز” و "تلویزیون هوشمند” را متوقف خواهد کرد. متأسفانه این تغییرات موجب ریزش 15 درصدی کارکنان یاهو می‌شود. این شرکت، 5 دفتر خود را در شهرهای دوبی، مکزیکوسیتی، بوینس آیرس، مادرید و میلان تعطیل خواهد کرد. اکثر این تغییرات برای اجرا در چهار ماهه اول سال جاری برنامه‌ریزی شده‌اند اما قطعا تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهند شد.

از آخرین مرحله کاهش نیروی کاری در سال 2011 تاکنون، یاهو به میزان 42 درصد از کارکنان خود کاسته است. انتظار می‌رود کاهش نیروی کاری، در کوتاه مدت صرفه جویی سالانه 400 میلیون دلار را برای یاهو به همراه داشته باشد. این شرکت امیدوار است که برنامه جدید، موجب ایجاد تعادل و تسریع در شاخص‌های رشد شرکت در سال‌های 2017 و 2018 شود.

منبع: آی تی رسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار