آی تابناک- «سیانبیسی» نوشت گوگل و یاهو از
نقش مخرب ابزارهای حذف تبلیغات به عنوان تخریبکننده رابطه بین مشتریان و شرکتها
گلایه دارند و این ابزارها را همچون «بمب هستهای» تهدیدی برای صنعت میدانند.
استفاده از ابزارهای حذف تبلیغات در 12 ماه منتهی به آگوست 2015 رشدی 41 را پشت سر گذاشت و بنابر آمارهای «پیج فیر» در حال حاضر 198 میلیون نفر در سراسر جهان از این نرم افزارها استفاده میکنند. بنابراین این طور به نظر میرسد که مدیران تبلیغات شرکتهایی همچون گوگل و یاهو هنوز متوجه اصل مطلب نشدهاند و در برابر شکایتهای روزافزون کاربران از وضعیت تبلیغات، خودشان را به نشیدن زدهاند.