کد خبر: ۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
نرم افزار پیام رسان تلگرام که به خاطر سرعت بالای انتقال پیام و امنیت آن مورد علاقۀ بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند قرار گرفته است، به زودی برای سیستم عامل ویندوزفون 10 مایکروسافت هم عرضه خواهد شد. این خبری است که «پاول دورف» طراح و مدیر اجرایی روس تبار این نرم‌افزار اعلام کرده است.


نرم افزار پیام رسان تلگرام که به خاطر سرعت بالای انتقال پیام و امنیت آن مورد علاقۀ بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند قرار گرفته است، به زودی برای سیستم عامل ویندوزفون 10 مایکروسافت هم عرضه خواهد شد. این خبری است که «پاول دورف» (Pavel Durov)، طراح و مدیر اجرایی روس تبار این نرم‌افزار اعلام کرده است.

تلگرام، این نسخۀ جدید را که به Universal Telegram شهرت یافته است به صورت سازگار با سیستم عامل Windows 10 عرضه خواهد کرد و این به آن معناست که هم در گوشی های هوشمند مایکروسافت و هم در رایانه‌های خانگی، طرفداران این نرم افزار ارتباطی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مایکروسافت یک ایدۀ جذاب و منحصر به فرد را پیگیری می‌کند و آن این است که یک مبنای کلی فراگیر برای ویندوز طراحی کند که هدف اصلی آن انتقال راحت و اشتراک تجربه ها و نرم‌افزارهای موبایل به رایانه‌های خانگی است. بر این اساس، در طراحی ویندوز 10 این مسئله لحاظ شده و تلاش بر این بوده است که نرم افزارها با یک API، یعنی برنامه ریزیِ واسطِ کاربری، داشته باشند و در نتیجه، مایکروسافت خواهد توانست از یک بسته نرم افزار برای همۀ انواع سیستم عامل خود و در نتیجه از یک بازار نرم‌افزار (Store) برای همۀ دستگاه های خود استفاده کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار