کد خبر: ۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 08
شرکت فیس‌بوک که مالک اینستاگرام هم هست، به تازگی تصمیم گرفته است تا لینک‌هایی را که امکان ارتباط میان پروفایل کاربران با پیام‌های خصوصی به نرم‌افزارهای پیام‌رسان تلگرام و اسنپ‌چت را فراهم می‌کند، مسدود نماید. این خبر به طور رسمی و برای نخستین بار دیروز از طریق حساب کاربری تلگرام در توئیتر اعلام شد.

حامد عسگری-آی‌تابناک: شرکت فیس‌بوک که مالک اینستاگرام هم هست، به تازگی تصمیم گرفته است تا لینک‌هایی را که امکان ارتباط میان پروفایل کاربران با پیام‌های خصوصی به نرم‌افزارهای پیام‌رسان تلگرام و اسنپ‌چت را فراهم می‌کند، مسدود نماید. این خبر به طور رسمی و برای نخستین بار دیروز از طریق حساب کاربری تلگرام در توئیتر اعلام شد. هنوز این مسئله به دیگر شبکه‌های اجتماعی بسط پیدا نکرده است و شما بدون مشکل می‌توانید در پروفایل اینستاگرام خود به فیسبوک، توئیتر یا وب‌سایت شخصی خود لینک بدهید.

در حال حاضر، اینستاگرام تمام لینک‌هایی را هم که به این شبکه‌های اجتماعی مرتبط باشد قطع نکرده است و تنها برای آن دسته از لینک‌هایی که به سهولت امکان دنبال کردن کاربر در شبکه‌های اجتماعی دیگر را فراهم می‌کنند و به لینک‌های «add me» معروف هستند چنین ممنوعیتی را قائل شده است. اکنون اینستاگرام در صورتی که شما قصد چنین کاری را داشته باشید، این پیام را برای شما می‌فرستد که: «لینک‌های درخواست از کسی برای افزودن شما بر روی یک سرویس دیگر روی اینستاگرام پشتیبانی نمی‌شوند.»

این شرکت، امروز این خبر را تأیید کرد و سخنگوی اینستاگرام، در گفتگو با تک‌کرانچ گفت «ما قابلیت عملیاتی لینک‌های «مرا اضافه‌کن» را بر روی صفحۀ پروفایل اینستاگرام حذف کردیم.» به گفتۀ او، از اول هم قرار نبود پلت‌فرم اینستاگرام به این ترتیب مورد استفاده قرار بگیرد؛ با این حال، دیگر اَشکال لینک دادن هنوز امکان‌پذیر هستند.

این مقام اینستاگرام توضیحی نداد که در این مورد چه تفاوتی میان توئیتر و تلگرام وجود دارد؛ اما واضح است شرکت فیس‌بوک علاقه‌ای به مرتبط کردن پروفایل کاربران خود با شبکه‌های اجتماعی که رقیبان مستقیم خود به شمار می‌آورد، ندارد. اخیراً تلگرام امکاناتی برای ویرایش عکس برای کاربر فراهم کرده است که شبیه به اینستاگرام است؛ همچنین، اسنپ‌چت هم ابزاری ابتدایی‌تر برای فرستادن عکس برای کاربران خود ایجاد کرده است.

واتس‌اپ که آن هم در مالکیت فیسبوک است نیز از ماه نوامبر مسدود کردن آدرس‌های تلگرامی هم در متن پیام و هم در پروفایل را آغاز کرده بود و آن‌گونه که «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام گفته است این محدودیت هنوز هم برای کاربران اندرویدِ واتس‌اپ پابرجاست.

به نظر می‌رسد که رقابت میان فیسبوک و تلگرام از زمانی که به دنبال ممنوعیت موقت واتس‌اپ در برزیل، به یکباره عدۀ زیادی در این کشور به تلگرام پیوستند، وارد مرحلۀ تازه‌ای شده است. با قدرت‌گیری تلگرام، باید منتظر واکنش شرکت فیسبوک باشیم که تا به حال تمام رقیبان خود را بلعیده و در خود هضم کرده است.


منبع: د-ورج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار