توییتر دلیل دست نیافتن به سودآوری را کاهش یا ثابت ماندن میزان کاربران فعال ماهیانهی این کمپانی عنوان کرده است. این شبکهی اجتماعی افزایش درآمدش را در گرو توانایی کمپانی برای افزایش تعداد کاربران فعالش میداند.
در قسمت بررسی تهدیدها و ریسکهای موجود برای کسب و کار توییتر، این شبکهی اجتماعی تایید کرده که با وجود تمام تلاشها به منظور کاهش موانع موجود برای جذب شدن کاربران جدید که با توییتر آشنایی ندارند، احتمال عدم شناخت این سرویس توسط کاربران وجود داشته و احتمال دارد کاربران جدید کمپانی مدعی شوند که توییتر بسیار گیجکننده است.
مسئولان توییتر همچنین به این حقیقت اذعان دارند که شاید بسیاری توییتر را برای کاربرانی که توییتهای زیادی را منتشر میکنند، مفید بدانند. در واقع این سرویس از نظر شماری از کاربران برای افرادی مفید است که توییتهای زیادی را منتشر کرده یا تعداد دنبالکنندگان بالایی را دارند.
توییتر سرویسی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده و از آن زمان هنوز به سودآوری نرسیده است. البته نرسیدن به سودآوری توسط این کمپانی، با وجود افزایش درآمدها در کنار افزایش هزینههای این کمپانی به میزان بسیار بالا است.
در مقایسه با درآمدهای کسب شده توسط توییتر، از دست دادن ۲ میلیارد دلار رقم چندان بالایی به شمار نمیرود؛ هرچند با نگاهی به از دست دادن این مبلغ در طول ۶ سال، این رقم کمی بزرگ به نظر میرسد.
منبع: زومیت