تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 20
پس از جنجال هایی که در مورد درخواست اف بی آی و دادگاه از اپل برای رمزگشایی دستگاه تلفن همراه عامل حادثۀ تیراندازی ین برناردینو پیش آمده بود، حالا شرکت های بزرگ دنیای فناوری یکی پس از دیگری به حمایت از تصمیم اپل برای مخالفت با درخواست دولت می پیوندند.

در میان کمپانی‌های مختلف، گویا فیسبوک و توییتر نیز به حمایت از کمپانی اپل برخواسته‌اند. احتمالا از نامه‌ی سرگشاده‌ی تیم کوک به قاضی فدرال باخبر هستید. جایی که FBI از اپل خواست تا با ساخت یک IOS  جدید، درب پشتی برای محصولات خود بسازد و این کار به دولت اجازه دهد تا بدون هک کردن دستگاه به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

تمام این اتفاقات بعد از حمله‌ی تروریستی به San Bernardino رخ داد. دولت یکی از دو تیرانداز حادثه به نام Syed Farook را کشت و سپس اقدام به جستجوی محتویات آیفون ۵c او کرد. اما بخاطر رمزی که بر روی گوشی وجود داشت، دولت نتوانست آن را رمزگشایی کرده و مجبور شد به اپل فشار آورد تا گوشی را برای آن‌ها هک کند. البته این موضوع تمام ماجرا نیست، درخواست بی‌شرمانه دولت آمریکا مبنی بر ساخت یک شاه کلید که بتوان به وسیله آن به تمام محتویات دستگاه دسترسی پیدا کرد باعث خشم مسئولین اپل شد و مدیر عامل این کمپانی، آقای تیم کوک نیز در نامه‌ای سرگشاده این اقدام را سرزنش کرد.

به گفته تیم کوک احتمال دارد این شاهد کلید در دست هکرها و افراد شرور افتاده و باعث شود اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر به خطر افتد. از گفته‌های اپل تاکنون ساندار پیچای، مدیر عامل کمپانی گوگل حمایت کرده‌اند، همچنین مک آفی نیز گفته که حاضر است موبایل تیرانداز حادثه را هک کند تا دولت دست از سر اپل بردارد. البته افرادی مانند دونالد ترامپ و یک سناتور نیز مخالف حرکت اپل بوده و آن را محکوم کرده‌اند.

هرچند، در توییتی مدیر عامل توییتر، آقای جک دورسی از تیم کوک تشکر کرده و گفته در کنار کمپانی اپل خواهد ایستاد. در توییت، دورسی لینکی نیز قرار داده مربوط به سخنان کوک در مورد درخواست FBI است.


منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار