کد خبر: ۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 08
تقریبا یک سال و نیم بعد از معرفی آخرین هوشمند پرچم دار از شرکت سونی، این شرکت روز گذشته اقدام به عرضه دو هوشمند جدید پرچم دار خود برای بازار آمریکا کرد. اکنون زمان بازی برای این دو هوشمند از سوی سونی است تا آخرین تکنولوژی های معرفی شده در اختیار این شرکت را برای مشتریان عرضه کند. تکنولوژی هایی نظیر ذخیره انرژی دو روز برای باتری در حالت STAMINA، Remote Play برای PS4 و دوربین فوق العاده و چالشی این شرکت.

تقریبا یک سال و نیم بعد از معرفی آخرین هوشمند پرچم دار از شرکت سونی، این شرکت روز گذشته اقدام به عرضه دو هوشمند جدید پرچم دار خود برای بازار آمریکا کرد. اکنون زمان بازی برای این دو هوشمند از سوی سونی است تا آخرین تکنولوژی های معرفی شده در اختیار این شرکت را برای مشتریان عرضه کند. تکنولوژی هایی نظیر ذخیره انرژی دو روز برای باتری در حالت
STAMINA، Remote Play برای PS4 و دوربین فوق العاده و چالشی این شرکت.

اینها قطعا آخرین تکنولوژی های شرکت سونی هستند. چه آنها را دوست داشته باشید و چه بر این عقیده باشید که بهتر از این ها هم در بازار موجود است، نگاهی از نزدیک به این دو هوشمند خالی از لطف نیست.

در ابتدا بگذارید نگاهی سریع به مشخصات فنی Xperia Z5 داشته باشیم:

صفحه نمایش: 5.2 اینچ از نوع IPS LCD با وضوح Full HD

پردازشگر: کوالکام اسنپدراگون 810 هشت هسته ای و 64 بیتی با رم 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از اسلات Micro SD تا 200 گیگابایت

سیستم عامل: اندروید 5.1 (لالیپاپ)

دوربین: 23 مگاپیکسل با تکنولوژی Exmor RS، قابلیت فوکوس فوق سریع، ضبط ویدئو با وضوح 4K، لنز Wide Angel G، HDR،

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل با تکنولوژی Exmor RS، گفتگوی تصویری با وضوح Full HD

باتری: 2900 میلی آمپر

اما مشخصات فنی برادر کوچکتر آن یعنی Xperia Z5 Compact به شرح زیر است:

صفحه نمایش: 4.6 اینچ با وضوح HD با تکنولوژی TRILUMINOS

پردازشگر: کوالکام اسنپدراگون 810 هشت هسته ای 64 بیتی با 2 گیگابایت رم

حافظه داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از اسلات Micro SD تا 200 گیگابایت

سیستم عامل: اندروید 5.1 (لالیپاپ)

دوربین: 23 مگاپیکسل با تکنولوژی Exmor RS، قابلیت فوکوس فوق سریع، ضبط ویدئو با وضوح 4K، لنز Wide Angel G، HDR،

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل با تکنولوژی Exmor RS، گفتگوی تصویری با وضوح Full HD

باتری: 2700 میلی آمپر

تماشا کنید: نگاهی از نزدیک به هوشمندهای Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact سونی


در همه مشخصات فنی به غیر از صفحه نمایش، باتری و رم، این دو هوشمند کاملا شبیه به هم هستند که به معنی آن است که در هر دو نسخه شما آخرین تکنولوژی های مربوط به سونی را در اختیار دارید. از جمله امکان در اختیار داشتن ذخیره باتری برای دو روز با فعال کردن حالت Stamina.

همچنین اگر یک کنسول PS4 در اختیار دارید، تا زمانی که گوشی شما و این کنسول بر روی یک شبکه WiFi باشند قادر به این هستید که در هر کجای منزل بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. همچنین تکنولوژی صدای HI-Res که سونی در مورد آن بسیار تبلیغات کرده است نیز بر روی هر دو هوشمند در دسترس است.

اما با این حال به عقیده بسیاری نه Xperia Z5 و نه برادر کوچکتر آن بهترین دستگاه هایی که تا کنون سونی عرضه کرده است، نیستند. بلکه شاید بتوان گفت که این عنوان بیش از همه به Xperia Z5 Premium اختصاص میابد. هوشمندی که قرار است با صفحه نمایش 4K عرضه شود اما هنوز تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست. البته اولین ویدئو ها از این هوشمند همانگونه که در ویدئو زیر میبینید، نشانگر وجود حسگر اثر انگشت در این هوشمند است:



نکته دوم این است که این دو هوشمند گویا برای بازار آمریکا بدون حسگر امنیتی اثر انگشت ارائه شده اند یا آنگونه که برخی ادعا میکنند سخت افزار مربوطه وجود دارد اما غیر فعال شده. این موضوع کمی گیج کننده است که چرا سونی یکی از مهمترین پرچم داران خود را برای بازار مهمی مثل بازار آمریکا بدون حسگر اثر انگشت منتشر کرده است.

بهای هوشمند Xperia Z5 برابر با 600 دلار و قیمت برادر کوچک آن یعنی Xperia Z5 Compact نیز برابر با 500 دلار تعیین شده است. اولی در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و سبز عرضه میشود و دومی با رنگ های مشکی، سفید، مرجانی و زرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار