کد خبر: ۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 08
«ایلان ماسک» با سرعت یک ایده در هر سال در حال تغییر دنیا است! ابتدا با پروژه تسلا خودروهای برقی را به یک جریان قدرتمند در دنیای خودروسازی بدل کرد. سپس با پروژه Space X و فرود آوردن موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بعد از پرتاب به فضا دنیا را شگفت زده کرد، و اخیرا نیز با ایده هایپرلوپ خودکه مربوط به سیستم حمل و نقل با سرعت فوق لاعاده – نزدیک به سرعت صوت – است، نشان داده که ایده های وی تمامی ندارد.

«ایلان ماسک» با سرعت یک ایده در هر سال در حال تغییر دنیا است! ابتدا با پروژه تسلا خودروهای برقی را به یک جریان قدرتمند در دنیای خودروسازی بدل کرد. سپس با پروژه
Space X و فرود آوردن موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بعد از پرتاب به فضا دنیا را شگفت زده کرد، و اخیرا نیز با ایده هایپرلوپ خودکه مربوط به سیستم حمل و نقل با سرعت فوق لاعاده – نزدیک به سرعت صوت – است، نشان داده که ایده های وی تمامی ندارد.

اما بعد از این ماسک قرار است چه کاری کند؟ البته قرار است سفری هم به مریخ داشته باشد و اخیرا اعلام کرده است که نقشه راه سفر به مریخ SpaceX را در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد. اما صرف نظر از این موضوع جدیدترین ایده ای که به ذهن ایلان ماسک رسیده است، ساخت یک هواپیمای الکتریکی با قابلیت تیک‌آف یا پرواز و فرود عمودی است!

وی این موضوع را در جلسه پرسش و پاسخ SpaceX Hyperloop Pod Award و در پاسخ به سوالی در مورد ایده بعدی خود عنوان کرد. وی گفت: خوب من به ساخت یک جت الکتریکی با قابلیت پرواز و فرود عمودی فکر میکنم و فکر میکنم چیزی را اکنون در اختیار دارم که به این ایده بسیار نزدیک است. وسوسه زیادی دارم که کاری در این خصوص انجام دهم.

البته این برای اولین بار نیست که این ایده از سوی ماسک مطرح میشود. وی پیش از این در ماه اکتبر و طی یک مصاحبه اشاره کرده بود که حتی یک طرح نیز برای این جت در ذهن خود دارد. وی گفته بود: ایده ساخت یک شرکت ساخت هواپیماهای الکتریکی را دوست دارم. فکر میکنم میتوان یک جت مافوق صوت با قابلیت پرواز و فرود عمودی ساخت . طرحی برای این جت در ذهن خود دارم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار