کد خبر: ۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 22
شرکتی که در حال کار بر روی ایده Hyperloop «ایلان ماسک» است و بر این ادعا است که میتوان تا سه سال دیگر با سرعتی نزدیک به سرعت صوت مسافرت داشت، اخیرا اقدام به ثبت اجازه نامه ساخت یک ساختمان در کالیفرنیا کرده است.

شرکتی که در حال کار بر روی ایده
Hyperloop «ایلان ماسک» است و بر این ادعا است که میتوان تا سه سال دیگر با سرعتی نزدیک به سرعت صوت مسافرت داشت، اخیرا اقدام به ثبت اجازه نامه ساخت یک ساختمان در کالیفرنیا کرده است.

مفهوم Hyperloop – هایپرلوپ – ایده ای است مبتنی بر حرکت دادن یک قطار در یک تونل با فشار کم با حداکثر سرعت 740 مایل در ساعت. این ایده اولین بار توسط ایلان ماسک، صاحل امتیاز پروژه Space X و مالک شرکت تسلا – سازنده خودروهای الکتریکی – مطرح شده است و میتواند مسافران را از لس آنجلس ظرف حدود 30 دقیقه به سان فرانسیسکو برساند – مسافتی برابر با 382 مایل یا 615 کیلومتر.

اخیرا شرکت Hyperloop Transportation Technologies یعنی همان شرکتی که قرار است ایده ایلان ماسک را به واقعیت تبدیل کند، اقدام به ثبت اجازه نامه برای ساخت یک ساختمان و 5 مایل خط آهن در منطقه Quay Valley کالیفرنیا کرده است. به گفته مقامات این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری CNBC این ساختمان برای ساخت یک هایپرلوپ در ابعاد واقعی و نه آزمایشی است.

ساخت این بنا قرار است در نیمه دوم سال 2016 آغاز شده و خود هایپرلوپ نیز تا سال 2018 برای عموم مردم رونمایی خواهد شد. «بیباپ گرستا» - Bibop Gresta – مدیر عامل Hyperloop Transportation Technologies در اجلاس داووس به خبرنگار CNBC گفته است: طی 36 ماه آینده ما اولین مسافران را در هایپرلوپ با ابعاد اصلی و واقعی خواهیم داشت.

وی در ماه اکتبر به نشریه بیزینس اینسایدر گفته بود که اگر اجرای هایپرلوپ در کالیفرنیا موفقیت آمیز باشد این ایده را میتوان در بقیه نقاط دنیا نیز پیاده سازی کرد. گفته میشود که عربستان سعودی، اندونزی، بوتسوانا و هند از جمله مکان های جغرافیایی بعدی میتوانند باشند. گرستا در این باره گفته بود: فکر میکنیم اولین هایرپولپ در کشوری باشد که فقدان زیرساخت ها و مقررات در آن احساس شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار