کد خبر: ۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 02
سامسونگ سال گذشته در بارسلونا و در MWC اقدام به رونمایی از پرچم دار خود Galaxy S6 کرد اما این تنها دستگاهی نبود که در آن روز بر روی صحنه آمد. به همراه این دستگاه نسخه دوقولوی آن یعنی Galaxy S6 Edge نیز معرفی شد. اکنون بعد از یک سال به نظر میرسد که مجددا در همان مراسم قرار است سامسونگ دو نسخه گوشی پرچم دار خود را معرفی کند: Galaxy S7 و Galaxy S7 Edeg.

سامسونگ سال گذشته در بارسلونا و در
MWC اقدام به رونمایی از پرچم دار خود Galaxy S6 کرد اما این تنها دستگاهی نبود که در آن روز بر روی صحنه آمد. به همراه این دستگاه نسخه دوقولوی آن یعنی Galaxy S6 Edge نیز معرفی شد. اکنون بعد از یک سال به نظر میرسد که مجددا در همان مراسم قرار است سامسونگ دو نسخه گوشی پرچم دار خود را معرفی کند: Galaxy S7 و Galaxy S7 Edeg.

در این جا ما سعی داریم نگاهی به تفاوت ها و تمایزات نسخه 6 و 7 پرچم دارد سامسونگ داشته باشیم. قطعا این مقایسه بر اساس شایعات و اخباری است که تا کنون شنیده شده است و برای دانستن این که Galaxy S7 چه شکل و شمایل چه قابلیت هایی خواهد داشت باید تا 212 فوریه صبر کنیم.

طراحی

هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ در ابعاد 143.4 در 70.5 در 6.8 میلیمتر و با وزن 136 گرم عرضه شد. از طراحی فلزی زیبایی برخوردار است و بر خلاف نسخه قبلی خود به هیچ وجه قایل به باتری و قاب پشتی جدا شونده نبوده است. گفته میشود که نسخه 7 این هوشمند تا حد زیادی شباهت کامل به نسخه 6 دارد اما در برخی جهات تغیرات محسوس نیز خواهد داشت. از جمله آنکه به احتمال زیاد نوع آلیاژ فلزی استفاده شده در این گوشی متفاوت خواهد بود. اما همچنان اندازه و وزن همان اندازه و وزن گلکسی اس 6 است. همچنین همانند نسخه 6 این هوشمند، وجود یک حسگر اثر انگشت تایید شده است.

همه تفاوت هایGalaxy S7 با نسخه قبلی خود Galaxy S6


صفحه نمایش

گلکسی اس 6 صفحه نمایش 5.1 اینچ با وضوح Quad HD و از نوع Super AMOLED در اختیار دارد. در حالی که صفحه نمایش این هوشمند Flat است نسخه Edge آن از صفحه نمایش خمیده در کناره ها بهره میگیرد و بر اساس گزارشات گفته میشود که نسخه 7 این هوشمند نیز قرار است به همین ترتیب باشد. البته در مورد اندازه آن تخمین های متفاوتی زده شده است و برخی سخن از اندازه 5.2 اینچ برای گلکسی اس 7 گفته اند.

همچنین در مورد وضوح صفحه نمایش گفته میشود که گلکسی اس 7 از همان وضوح Quad HD برخوردار است و به این ترتیب باید گفت که تجربه ای آشنا برای کاربران سامسونگ خواهد بود. اما با این حال مهمترین تغییری که باید انتظار آن را در صفحه نمایش گلکسی اس 7 سامسونگ داشته باشیم، وجود تکنولوژی حساس به فشار به نام ClearForce است که مشابه با ForceTouch اپل در آیفون 6 اس است. اگر این موضوع صحت داشته باشد قابلیت های کار با صفحه نمایش گلکسی اس 7 بسیار بیشتر از نسخه اس 6 خواهد بود.

همه تفاوت هایGalaxy S7 با نسخه قبلی خود Galaxy S6

دوربین

دوربین گلکسی اس 6 برای قابلیت های کم نظیر خود بسیار مورد تحسین واقع شده است. وضوح 16 مگاپیکسل در دوربین اصلی و 5 مگاپیکسل در دوربین ثانویه هرچند چندان چشم گیر نیست اما خروجی لنز این دوربین به قدری شفاف و با جزئیات دقیق است که در کمتر هوشمندی میتوان نظیر آن را پیدا کرد. شاید فقط در آیفون.

اما تا کنون در مورد دوربین گلکسی اس 7 شایعات متفاوتی به گوش رسیده است. برخی از وجود دوربین دوگانه در قاب پشتی سخن گفته اند و برخی دیگر معتقدند که این هوشمند مجهز به لنز 20 مگاپیکسلی خواهد بود که اخیرا سامسونگ معرفی کرده است.

اما آنچه مشخص است این که میزان مگاپیکسل در این مورد چندان اهمیتی ندارد و بدون شک باید منتظر یک دروبین بهتر و قوی تر از سامسونگ برای پرچم دار معروف خود باشیم. دوربینی که اگر مقیاس مقایسه آن گلکسی اس 6 باشد، بدون شک باید انتظار نتایج قوی و جالب توجه از خروجی لنز آن را داشته باشم.

سخت افزار

گلکسی اس 6 با کنار گذاشتن کوالکام و چیپ اسنپدراگون این شرکت روی به استفاده از چیپ خانگی سامسونگ یعنی Exynos Octa-Core آورد که با 3 گیگابیت رم پشتیبانی میشود. این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه میشود و پشتیبان از کارت حافظه جانبی هم کنار گذاشته شده. باتری 2550 میلی آمپر این هوشمند تا کنون نتوانسته است کاربران را از میزان ذخیره باتری راضی نگه دارد.

اما به نظر میرسد که گلکسی اس 7 با تغییرات سخت افزاری ملموسی به بازار عرضه شود. آنگونه که مشخص است مجددا قرار است از چیپ Exynos استفاده شود هرچند برخی شایعات نه چندان قوی گفته اند که چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام در این گوشی استفاده شده است. همچنین صحبت از رم 3 و 4 گیگابایت برای این گوشی برای پشتیبانی از این چیپ به میان آمده است.

از شایعات جالب توجه دیگر در این میان این است که احتمالا این گوشی مجددا روی به پشتیبانی از اسلات کارت حافظه خارجی خواهد آورد و همچنین از USB Type-C برای انتقال داده و شارژ سریع تر بهره میبرد. همچنین در پی شکایت های زیاد از عمر کم ذخیره باتری اس 6 گفته شده که سامسونگ گلکسی اس 7 را مجهز به باتری 3000 میلی آمپر ارائه خواهد کرد.

همه تفاوت هایGalaxy S7 با نسخه قبلی خود Galaxy S6

نرم افزار

گلکسی اس 6 در زمان انتشار خود به همراه آخرین نسخه اندروید و همچنین آخرین نسخه از واسط کاربری سامسونگ برای اندروید یعنی TouchWiz ارائه شد. قرار است تا چندی دیگر این هوشمند به اندروید مارشمالو ارتقا یابد که البته هنوز لاین اتفاق رخ نداده است.

اما گلکسی اس 7 بدون شک مجهز به اندروید مارشمالو خواهد بود و قطعا آخرین نسخه از TouchWiz نیز در آن به کار گرفته خواهد شد. هنوز جزئیات دقیق تری از سایر نرم افزارهای به کار گرفته شده در این هوشمند در دست نیست اما برخی شایعات حاکی از آن است که گلکسی اس 7 مجهز به قابلیتی شبیه به Live Photos اپل خواهد بود البته با نام Vivid Photos.

در نهایت اگر بخواهیم به شکل کلی به تمایزات و تفاوت های این دو نسخه اشاره کنیم باید گفت که به احتمال زیاد در طراحی و صفحه نمایش شاهد تغییر چشم گیری نخواهیم بود. آنچه در تغییرات محسوس است بیش از همه مربوط به سخت افزار و قابلیت های عکاسی است. البته نباید از حضور اندروید مارشمالو نیز در این میان غافل بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار