کد خبر: ۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
شرکت کره ای ال جی اقدام به انتشار پرچم دار معروف خود G4 در ماه آوریل سال 2015 کرد. گوشی هوشمندی با ظاهر جذاب و صفحه نمایش منحصر به فرد قیمت رقابتی و دوربین فوق العاده. این گوشی یک موفقیت برای این شرکت بود و اکنون قرار است نسخه جایگزین آن تا چندی دیگر ارائه شود.

شرکت کره ای ال جی اقدام به انتشار پرچم دار معروف خود
G4 در ماه آوریل سال 2015 کرد. گوشی هوشمندی با ظاهر جذاب و صفحه نمایش منحصر به فرد قیمت رقابتی و دوربین فوق العاده. این گوشی یک موفقیت برای این شرکت بود و اکنون قرار است نسخه جایگزین آن تا چندی دیگر ارائه شود.

همین امر کافی است تا دلایل شایعات قوی درمورد G5 را که این روزها به شکلی گسترده منتشر میشود درک کنیم. مهمترین این شایعات این است که ال جی احتمالا این هوشمند را در سال جاری، زودتر از موعد همیشگی یعنی ماه آوریل رونمایی خواهد کرد و احتمالا زمان رونمایی همین چند هفته آینده در MWC خواهد بود.

اما یکی از مهمترین شکایت های کاربران ال جی از هوشمند G4 مربوط به فقدان حسگر اثر انگشت و همچنین ضعف قدرت باتری آن است. و سوال اصلی اینکه آیا G5 این مشکلات را برطرف خواهد کرد؟

بر همین اساس اقدام به مقایسه ای میان G4 و G5 بر اساس شایعاتی که تا کنون در مورد پرچم دار آینده ال جی مطرح شده است کرده ایم. آنچه همانند سابق باقی خواهد ماند و آنچه به G5 اضافه میشود.

طراحی

گوشی G4 از ابعاد 148.9 در 76.1 میلیمیتر برخوردار بود و صفحه خمیده آن در باریکترین نقطه ضخامتی برابر با 6.3 میلیمتر دارد. همچون G2 و G3 دکمه های Power و تنظیم صدا در پشت گوشی قرار دارند که برای بسیاری از کاربران غیر عادی است. وزن آن برابر با 150 گرم است و دو قاب پلاستیکی یا چرمی برای آن عرضه میشود.

اما گفته میشود که G5 یک طراحی کاملا متفاوت خواهد داشت. برخی از یک بدنه کاملا فلزی و صفحه کالا تخت به جای صفحه خمیده سخن میگویند. همچنین گفته شده که G5 دکمه های تنظیم صدا و Power را به جایگاه کلاسیک آنها باز خواهد گرداند. به همراه همه این ها گویا ال جی قرار است حسگر اثر انگشت یا اسکن عنبیه را نیز ارائه کند.

همه تفاوت های LG G5 با نسخه قبلی خود LG G4


البته هیچ کدام از این ها تا کنون تایید رسمی نشده است اما با این وجود در مورد ابعاد این گوشی گفته میشود که درازای آن به 149.4، عرض آن به 73.9 و ضخامت آن به 8 میلیمتر خواهد رسید. عرضی کمتر از G7 اما با ضخامت و طولی بیشتر. همچنین گفته میشود که ال جی از طراحی ماژولار برای باتری و ایجاد قابلیت تعویض یا جدا سازی آن بهره خواهد گرفت.

صفحه نمایش

یکی از ویژگیهای برتر G4 و نسخه قبلی آن نسبت به رقبا نسبت اندازه صفحه نمایش به کل بدنه است. ال جی موفق شده است صفحه نمایش 5.5 اینچ را تقریبا در ابعادی ارائه کند که به اندازه سایر هوشمند هایی است که از صفحه نمایش 5 اینچ بهره میبرند. همچنین این هوشمند از وضوح Quad HD برخوردار است که یکی از پیشگامان استفاده از این وضوح در صفحه نمایش محسوب میشود.

اما در مورد صفحه نمایش G5 برخی شایعات مبنی بر تغییرات اساسی شنیده میشود و به نظر میرسد که ال جی در مورد صفحه نمایش این گوشی خط سیر V10 را دنبال میکند. از جمله بهره گیری از دو صفحه نمایش – یکی اصلی و دیگری برای نمایش اعلانات یا Notifications – و همچنین در مورد ابعاد صفحه نمایش اصلی نیز دو رقم متفاوت 5.3 و 5.6 اینچ مطرح شده است.

وضوح صفحه نمایش اصلی همان Quad Hd و وضوح صفحه نمایش دوم برابر با 160 در 1040 پیکسل پیشنهاد شده. آنچه مشخص است این که به نظر ال جی به هیچ وجه از حداقل وضوح 2K برای هوشمند بعدی خود کوتاه نخواهد آمد و بنابراین میتوانید انتظار یک صفحه نمایش فوق العاده شفاف و براق را داشته باشید.

دوربین

زمانی که ال جی اقدام به انتشار G4 کرد با اشاره به این که پیکسل های بزرگتر در دوربین این گوشی مشکل عکاسی در نور پایین را برای کاربران رفع میکند، یک حرکت ابتکاری کرد. در نهایت G4 با دورین 16 مگاپیکسل اصلی و 8 مگاپیکسل ثانوی ارائه شد که هر دو نتایج خوبی را به ثبت رساندند.

اما در مورد دوربین G5 شایعات جالب توجهی در جریان است که کی از آنها مربوط به استفاده از دو لنز در دروبین این هوشمند است – مشابه این شایعه در مورد گلکسی اس 7 سامسونگ نیز وجود دارد. برخی دیگر از حضور دوربین اصلی 21 مگاپیکسل به همراه دوربین دوم 8 مگاپیکسل در این هوشمند سخن میگویند ولی عده ای دیگر هم هستند که میگویند G5 از همان وضوح دوربین G4 برخوردار است با این تفاوت که لنز آن از زاویه 360 درجه پشتیبانی میکند.

بهر حال سابقه ال جی نشان داده است که معمولا یکی از قابلیت هایی که در پرچم داران خود به بهبود آن اهمیت میدهد دوربین است و در نتیجه میتوان انتظار داشت که دروبین G5 شاهد تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود باشد.

همه تفاوت های LG G5 با نسخه قبلی خود LG G4


سخت افزار

هوشمند G4 با پردازشگر اسنپدراگون 808 و 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از MicroSD ارائه شد. همچنین باتری این هوشمند از قدرت 3 هزار میلی آمپر برخوردار است که البته به نظر کاربران آن کافی نیست.

شایعات در حال حاضر حاکی از آن است که G5 این مشخصات سخت افزاری را تا حدی ارتقا میدهد. به احتمال زیاد از آخرین پردازشگر اسنپدراگون یعنی 808 بهره خواهد برد و به همراه آن از 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند. پشتیبانی از اسلات MicroSD و همچنین استفاده از USB Type-C نیز برای این هوشمند پیشنهاد شده است.

یکی از جالب ترین نکاتی که در مورد G5 شایعه شده این است که از باتری 2800 میلی آمپر برخوردار است که یک کاهش محسوس نسبت به نسخه قبلی است اما همانگونه که بالاتر هم ذکر شد این باتری با طراحی ماژولار و قابل تعویض است. نکته ای که وقتی سامسونگ به سمت بدنه کاملا فلزی در گلکسی اس 6 حرکت کرد، آن را کنار گذاشت.

همچنین شایعه قابل توجه دیگری که در مورد G5 وجود دارد این است که از یک اسلات با نام Magic برخوردار خواهد بود که اجازه اتصال یک صفحه کلید QWERTY را به دستگاه میدهد. موضوعی که تا حدی شگفت انگیز و عجیب و غریب است.

نرم افزار

شکی نیست که G5 به همراه آخرین نسخه فعلی سیستم عامل اندروید – مارشمالو – و همچنین UI همیشگی ال جی ارائه خواهد شد. اما در مورد سایر نرم افزارهای ثانویه موجود بر روی این گوشی هنوز اظهار نظری نشده است و به همین دلیل میتوان گفت که احتمالا تغییرات زیادی نسبت به G4 از این جهت نخواهد داشت.

در نهایت این که بدون شک هر پرچم دار نسبت به نسخه قبلی خود تغییراتی خواهد داشت که حجم و میزان این تغییرات وابسته به دیدگاه شرکت سازنده و الگوی آن است. با توجه به همه این ها باید گفت که تغییر بزرگی که احتمالا در G5 خواهیم دید مربوط به طراحی آن خواهد بود و این الگویی است که ال جی از زمان G2 به آن پایبند بوده است.

پردازشگر سریع تر و دوربین بهتر نیز از دیگر امکاناتی است که میتوانید انتظار آن را در G5 داشته باشید اما در مورد نرم افزار بر اساس شایعات تغییر محسوسی در راه نیست به جز استفاده از نسخه آخر اندروید. در نهایت همه اینها شایعه است و آنچه احتمالا در MVC رونمایی خواهد شد، صحت و سقم آنها را مشخص میکند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار