تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 14
اسراییل با اعزام گروهی از شرکت‌های فناوری به ژاپن، اولین تجربه‌ی خود را در امنیت سایبر بازی‌های المپیک نشان می‌دهد.
اسراییل در سودای رهبری امنیت سایبر المپیک توکیو

اسراییل با اعزام گروهی از شرکت‌های فناوری به ژاپن، اولین تجربه‌ی خود را در امنیت سایبر بازی‌های المپیک نشان می‌دهد.
 
 پیش‌تر خبری از همکاری شرکت هوافضای اسراییل با ژاپن، برای تقویت امنیت سایبر المپیک 2020 توکیو منتشر شد. به‌تازگی دفتر ملی سایبری (INCB) و اداره‌ی تجارت خارجی اسراییل، از حمایت گروه جدیدی از شرکت‌های اسراییلی برای تقویت امنیت سایبر المپیک توکیو، خبر دادند.
این گروه جدید که در واقع نوعی اتحادیه، محسوب می‌شود، به رهبری شرکت هوافضای رژیم صهیونیستی، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. از شرکت‌های مهم که در اتحادیه‌ی یادشده حضور دارند، می‌توان به شرکت امنیتی چک‌پوینت (CheckPoint) و کلیراسکای (ClearSky) اشاره کرد.
اداره‌ی تجارت خارجی اسراییل در گفتگویی با یکی از رسانه‌های این رژیم خاطرنشان ساخت: این اولین باری است که اسراییل گروهی از شرکت‌های فناوری و امنیتی را با یکدیگر متحد می‌کند تا به بازارهای خارجی مانند ژاپن وارد شوند. وزارت اقتصاد اسراییل نیز تأکید کرد: این شرکت‌ها، مجموعه‌ای از روش‌های جامع، برای تشخیص تهدیدات سایبری المپیک را در اختیار ژاپن قرار می‌دهند. این وزارتخانه افزود: بازار ژاپن، می‌تواند اولین گام برای اسراییل در زمینه‌ی حضور در امنیت سایبر بازی‌های ورزشی باشد. اسراییل با این اقدام، گامی را در نزدیک شدن به آرزوی رهبری امنیت سایبر دنیا، برمی‌دارد.
علاوه بر همکاری با اسراییل، دولت ژاپن اعلام کرد از آوریل 2016، بخش‌هایی مانند صنعت برق و حمل‌ونقل، باید رزمایش‌هایی را برای آمادگی در برابر حملات سایبری، انجام دهند.
شایان‌ذکر است شرکت‌های فناوری پیش از این نیز، در حوزه‌ی ارتقای امنیت سایبر بازی‌های ورزشی، با کشورها همکاری کرده بودند. اختلال در سامانه‌ی روشنایی در المپیک 2020 لندن، تجربه‌ای بود که موجب شد، ژاپن اقدامات مختلفی را برای امنیت سایبر المپیک توکیو انجام دهد. همچنین حملات سایبری به وب‌گاه بازی‌های المپیک لندن -که در طول دو هفته، 2.21 میلیون حمله به آن صورت گرفت- نمونه‌ی دیگری از خطرهای سایبری هنگام بازی‌های ورزشی است.

منبع: سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار