تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 11
اندروید یک سیستم عامل ایمن است و گوگل همیشه تلاش زیادی برای بالا بردن امنیت این سیستم عامل کرده است؛ اما نرم افزار های مخرب، همچنان عاملی برای تهدید امنیت اندروید هستند. به طور کلی این نرم افزار های مخرب، حتی از Play Store نیز قابل نفوذ هستند و به راحتی وارد دستگاه های اندرویدی میشوند. گوگل برای مقابله با این اپلیکیشن ها، قابلیتی به نام Panic mode در پس زمینه ی اندروید اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران این امکان را میدهد تا از برنامه های مشکوک خارج شوند و دستگاه خود را کنترل کنند.

به گزارش آی تابناک : در واقع گوگل سعی کرده است تا با قرار دادن این وضعیت، محیط امنی هنگام استفاده از برنامه ها مختلف، برای کاربران اندرویدی ایجاد کند. این حالت یک وضعیت تضمینی برای تشخیص اپلیکیشن های مخرب است و از دستگاه های اندرویدی محافظت خواهد کرد. به طور کلی زمانی که به نصب یک اپلیکیشن مخرب بپردازید و آن را اجرا کنید؛ Panic mode اجرا خواهد شد و از آن اپلیکیشن خارج میشود؛ در واقع اجرای برنامه را متوقف میکند، کاربر را به صفحه ی اصلی بازمیگرداند و کاربر میتواند این اپلیکیشن مخرب را حذف کند.

گوگل هنوز این قابلیت را عمومی نکرده است و فقط توسعه دهندگان در فروم XDA موفق به کشف این قابلیت در کد منبع شده اند. به طور کلی فقط کاربران Android 7.1 Nougat میتوانند از این قابلیت بهره مند شوند که باید به صورت دستی آن را فعال نمایند. اما گوگل تصمیم دارد تا این قابلیت را گسترش دهد و به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک برای همه ی کاربران اندرویدی قابل استفاده خواهد بود. این خبر خوبی برای کاربران است؛ زیرا این کمپانی تلاش های خوبی در راستای امنیت سیستم عامل خود مقابل برنامه ها مخرب کرده است.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار