کد خبر: ۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 10
وزارت دفاع آمریکا پس از سال‌ها بالاخره تصمیم گرفته از سیستم رمزگذاری اطلاعات، برای افزایش ایمنی ایمیل‌های ارسالی و دریافتی توسط سربازان و نیروهای این نهاد نظامی استفاده کند. پنتاگون اعلام کرده سیستم رمزگذاری STARTTLS را از سال آینده میلادی به کار خواهد بست.
به گزارش آی تابناک : سال‌های سال است که سرویس‌دهنده‌های فعال در حوزه مدیریت ایمیل نظیر گوگل و مایکروسافت از سیستم رمزگذاری برای ایمن‌سازی ایمیل‌های رد و بدل شده در فضای اینترنت استفاده می‌کنند. این تکنولوژی که از نقطه‌نظر فنی از آن با عنوان STARTTLS یاد می‌شود، قابلیتی مدرن نبوده و از سال ۲۰۰۲ میلادی دسترس قرار گرفته است. با وجود این، پنتاگون هیچ‌گاه به استفاده از آن تمایلی نشان نداده است. استفاده نکردن از سیستم رمزگذاری ایمیل‌ها باعث شده ایمیل‌های برخی سربازهای ارتش آمریکا به راحتی توسط دشمنان رصد شود. بدنیست بدانید ارتش آمریکا از سرویس ایمیل شخصی‌سازی شده خود یعنی mail.mil استفاده می‌کند که برپایه استفاده از سرویس‌های ابری، به چیزی حدود ۴.۵ میلیون کاربر سرویس‌ می‌دهد.

همین استراق سمع‌های مکرر باعث شده آژانس سیستم‌های اطلاعاتی دفاعی یا DISA، به عنوان بازوی پنتاگون در حوزه مدیریت اطلاعات و البته کنترل ایمیل‌ها بالاخره عزم خود را برای استفاده از تکنولوژی STARTTLS جزم کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که چندماه پیش، سناتور Ron Wyden در خصوص استفاده نکردن پنتاگون از آنچه تکنولوژی پایه و ساده در حوزه امنیت سایبری خوانده شده، اظهار نگرانی کرده بود.

بر اساس خبری که توسط Sarah Zabel معاون DISA منتشر شده، تکنولوژی STARTTLS به عنوان بخشی از برنامه‌های پنتاگون در جهت انتقال به زیرساخت‌های جدید مدیریت ایمیل، استفاده خواهد شد. این مهاجرت به سمت استفاده از تکنولوژی جدید رمزگذاری، از جولای ۲۰۱۸ میلادی کلید خواهد خورد.

سناتور Wyden در گفتگو با وب‌سایت Motherboard این حرکت را سیاستی در مسیر صحیح دانسته که می‌تواند از دسترسی و نظارت غیرمجاز بر ایمیل‌های ارسالی و دریافتی جلوگیری کند. این مقام مسئول ابراز امیدواری کرده تکنولوژی رمزگذاری ایمیل‌ها هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد:

حفاظت از مکالمات و ارتباطات نیروهای آمریکا باید یک اولویت باشد. از همین رو امیدواریم تا DISA با سرعت عمل، به وعده‌های زمانی خود پایبند بماند. 





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار