کد خبر: ۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 12
فیلمی که بر مبنای زندگی استیو جابز، خالق و بنیان‌گذار مشترک شرکت اپل ساخته شده بود در هفتاد و سومین مراسم گولدن گلاب دو جایزه را به خود اختصاص داد. این فیلم که همچون زندگی خالق محبوب و رازآلود اپل، کم زرق و برق، ساده و بی سروصدا ساخته و اکران شده بود، توجه داورها را به خود جلب کرد و پس از اینکه در چهار رشته نامزد شد، موفق شد در نیمی از این چهار رشته جایزه‌ها را به خود اختصاص دهد.
فیلم استیو جابز دو جایزۀ گولدن گلوب را به خود اختصاص داد

فیلمی که بر مبنای زندگی استیو جابز، خالق و بنیان‌گذار مشترک  شرکت اپل ساخته شده بود در هفتاد و سومین مراسم گولدن گلاب دو جایزه را به خود اختصاص داد. این فیلم که همچون زندگی خالق محبوب و رازآلود اپل، کم زرق و برق، ساده و بی سروصدا ساخته و اکران شده بود، توجه داورها را به خود جلب کرد و پس از اینکه در چهار رشته نامزد شد، موفق شد در نیمی از این چهار رشته جایزه‌ها را به خود اختصاص دهد.


در این مراسم، آرون سوروکین جایزۀ بهترین نمایش نامه و کیت وینسلت، جازۀ بهترین نقش آفرینی زن در نقش مکمل را به خاطر بازی در کنار مایکل فاسبیندر دریافت کرد. برخی انتظار داشتند که فاسبندر نیز جایزۀ بهترین بازی نقش اول مرد را دریافت کند اما بازی درخشان دی کاپریو در فیلم تحسین شدۀ The Revenant داوران را قانع کرد که به او رأی دهند و فاسبیندر را که در نقش استیو جابز بازی می‌کرد، دست خالی به خانه بازگرداندند. احتمالاً این تنها ناکامی نابغۀ موفق اپل به شمار می‌آید که با آن هم پس از مرگش مواجه شد.

دنی بویل، کارگردان این فیلم هم نامزد جایزه در دو رشتۀ دیگر شده بود که موفق به دریافت هیچ‌کدام نشد.

گولدن گلوب یکی از معتبرترین جوایز سینمایی به شمار می‌رود و معمولاً برندگان جایزۀ گولدن گلوب شانس زیادی برای دریافت جایزۀ اسکار هم دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار