کد خبر: ۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 12
از جایی که دیگر رایانه ها و لپ تاپ ها قدیمی شده و افراد بیشتر از تلفن های همراه شان استفاده می کنند، باید با محدودیت ها و فضای کم Low Storage شان نیز مقابله کنند. یکی از این روش ها استفاده از Wireless Storage هاست. این هارد درایو های قدرتمند نسل جدیدی از هارد اکسترنال ها هستند که به شما امکان می دهند بدون هرگونه سیم به تلفن های همراه، لپ تاپ ها و دیگر دستگاه های هوشمند دیجیتالی متصل شود.

از جایی که دیگر رایانه ها و لپ تاپ ها قدیمی شده و افراد بیشتر از تلفن های همراه شان استفاده می کنند، باید با محدودیت ها و فضای کم Low Storage شان نیز مقابله کنند. یکی از این روش ها استفاده از Wireless Storage هاست. این هارد درایو های قدرتمند نسل جدیدی از هارد اکسترنال ها هستند که به شما امکان می دهند بدون هرگونه سیم به تلفن های همراه، لپ تاپ ها و دیگر دستگاه های هوشمند دیجیتالی متصل شود.


Low Storage تلفن های همراه

Wireless Hard Drive چیست؟

همان طور که در بالا نیز گفتیم، یک هارد اکسترنال وایرلس می باشد که برای اتصال به دستگاه ها به سیم نیاز ندارد. خیلی از دستگاه ها چه اندرویدی، چه iOS و حتی لپ تاپ هایی که از USB پشتیبانی نمی کنند یا اتصالی خاص دارند، در اتصال به هر هارد دیگر با مشکل مواجه هستند.

بنابراین اگر بخواهید فایل های تان را آسان جا به جا کنید، یا باید اتصالات خاص تهیه کرده و یا در دستگاه های پشتیبانی کننده شاهد تخلیه سریع باتری (برای روشن کردن هارد) باشید.

Low Storage تلفن های همراه

اما از آن طرف قضیه Wireless Hard Drive ها باتری هستند و شبکه Wi-Fi خود را ارائه می کنند. بنابراین هر دستگاه تنها کافیست با استفاده از رمز به آن متصل شود. اگر هم با رایانه یا مک به آن وصل شوید، می توانید در File Explorer یا Finder آن را مشاهده کنید. در تلفن همراه نیز پنجره ای باز حواهد شد و شما را با مراحل کار آشنا خواهد کرد.

اکثر سازندگان عمر باتری این دستگاه ها را ۶ ساعت کار، و ۲۰ ساعت در حالت استندبای تخمین زده اند.

آیا باید یکی بخریم؟

وقتی از iPhone 6s برای اولین بار رونمایی شد، تحلیل گران و خبرنگاران برای بررسی ها یک ۱۶GB را انتخاب کردند. اما با قابلیت ضبط ۴K و Live Photo هایش قشنگ معلوم بود برای یک ویدئوی ۳۰ دقیقه ای هم فضا کم می آورند!

در عوض با یک هارد درایو وایرلس، شما می توانید هر ویدئو و تصویری که می گیرید در این گجت Offload کنید. شاید به فکر تهیه فضای ابری بیفتید، اما فکرش را بکنید ۱۶GB که خوبش است، ۳۲ گیگ را بخواهیم آپلود کنیم آن هم با این تعرفه اینترنت جدای از هزینه خود فضای ابری چقدر باید هزینه کنیم؟

این مزیت ها را هم که کنار بگذاریم، این Wireless HDD امکان می دهد تا تمام ویدئو ها و موسیقی هایی که در آن ذخیره کرده اید در سینمای خانگی خانه دوست تان به آسانی پخش کنید.

Low Storage تلفن های همراه

که البته این همه قابلیت و امکانات برای تان ارزان هم آب نمی خورد!

یک هارد اکسترنال سیم دار، ۱TB اش ۵۰$ قیمت دارد، که نوع بی سیمش حداقل دو برابر می شود!

این افزایش قیمت به خاطر باتری و هزینه های مازاد اتصالات Wi-Fi می باشد.

البته استفاده از لپ تاپ برای تخلیه فضای تلفن همراه هم فکر بدی نیست، اما اگر بخواهید آنی از جیب تان یک هارد در بیاورید و سریعا همه چیز را تخلیه کنید، شاید فکر خوبی نباشد.

نتیجه گیری

تا جایی که به ذهن اکثر افراد می رسد این تکنولوژی مناسب افراد حرفه ای و عکاسانی است که فیلمبرداری شان بیش از تصویر برداری است؛ در جایی که ۱ دقیقه ویدئوی ۴K یک سوم گیگابایت فضا اشغال می کند.

اما اگر هم نه یک فرد معمولی در عکس و فیلم برداری هستید و استفاده چندانی از کیفیت نمی کنید؛ بهتر است چنین تلفن هایی خریداری نکنید که این قدر هم برای تان گران تمام نشود!

از این گذشته، این Wireless HDD ها هم به صورت وای فای و هم سیمی USB 3.0 می توانند به دستگاه های گوناگون وصل شوند که این به معنای سرعت بیشتر در انتقال داده است.

منبع: برسام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار