تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 27
افزایش نا امنی در جهان و روند رو به رشد حملات تروریستی در کشورهای مختلف که عمدتا بر علیه مردم غیر نظامی صورت می گیرد باعث نگرانی بسیاری از مردم و سیاستگذاران شده است. از سوی دیگر استفاده تروریست ها از فضاهای موجود در دنیای دیجیتال و سو استفاده از قوانین مربوط به حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی باعث شده تیغ انتقادات به سمت این تکنولوژی های نوین نشانه روند. روز گذشته بود که دولت روسیه اعلام کرد تروریست هایی که در ماه های گذشته در شهر سنت پترزبورگ اقدام به بمب گذاری و کشتن 15 نفر کرده بودند برای انجام هماهنگی های خود از پلتفرم تلگرام استفاده می کرده اند. افزایش این انتقادات باعث شده گروهی متشکل از برخی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی جهان یک توافقنامه همکاری برای مبارزه با تروریسم به امضا برسانند.

به گزارش آی تابناک : بر این اساس شرکت های فیسبوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب همکاری مشترکی را برای مبارزه با تروریستم آنلاین آغاز خوهند کرد. مجمع جهانی اینترنت برای مبارزه برا تروریسم قصد دارد به کمک شرکت های فعال، دسترسی تروریست ها به بخش هایی از اینترنت که می توانند مورد سو استفاده و آسیب رساندن به مردم بی گناه شوند را مسدود کرده و شرایطی برای اطلاع رسانی و همکاری فوری با مقامات امنیتی برای مبارزه با تروریست ها در فضای سایبری فراهم کنند. هدف اصلی این مجمع بهبود تکنولوژی های مورد استفاده برای رهگیری فعالیت های تروریستی، ایجاد شرایطی برای تشخیص "نفرت پراکنی آنلاین و افراطی گری" و به اشتراک گذاری اطلاعات به دست آمده از تروریست ها با مقامات امنیتی دولتی، خصوصی و نهادهای کوچکتر است. همچنین همکاری های مشترکی با کمیته ضد تروریستی سازمان ملل متحد برای برگزاری کارگاه های آموزشی نیز در دستور کار این مجمع قرار خواهد گرفت.

گفته می شود ایجاد چنین نهادهایی از سوی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی مانند فیسبوک و توییتر عمدتا به دلیل فشار بسیار زیاد دولت هایی اروپایی برای محدودسازی گفتار نفرت پراکننده و افراطی گری در فضای سایبری است. هنوز مشخص نیست راه اندازی این مجامع با توجه به قوانین موجود برای رعایت حریم خصوصی افراد تا چه حد می توانند در مبارزه با تروریسم و استفاده تروریست ها از فضاهای تاریک دنیای آنلاین موثر باشد، اما انتظار می رود به تدریج روش مقابله با این گروه های ضد بشری شدت بیشتری پیدا کند.






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار